حقوق زنان در بطن فرهنگ و معماری یزدی‌ها ملموس است
کد خبر: 4102528
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

حقوق زنان در بطن فرهنگ و معماری یزدی‌ها ملموس است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به علاقه‌ گردشگران خارجی به فرهنگ و تمدن ایرانی گفت: در بطن فرهنگ و تمدن و معماری یزدی‌ها، رعایت حقوق زنان به وضوح قابل مشاهده است.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دفتر امام جمعه یزد، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز، 5 آذرماه در دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه تمام گرفتاری‌های ما این است که نتوانستیم به لسان قوم، دین را به مردم معرفی کنیم اظهار کرد: نتوانستیم به نوجوانان و جوانان با زبان خودش امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی با بیان اینکه جوان امروز به دنبال سخنان کوتاه و تأثیرگذار است افزود: عادتی که برخی مسئولان ما در اطاله کلام دارند، سبب شده که نتوانند با فرزندان دوره دیجیتال ارتباط برقرار کنند. 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: ما بر روی زبان جدید کار نکردیم اما دشمن کار کرد و بهره آن را برد، به نحوی که یک شبکه سعودی که ذره‌ای حقوق بشر در طول تاریخ، برای آن مطرح نبوده، توانسته روی ذهن بخشی از نوجوانان و جوانان تأثیر بگذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گردشگران خارجی عاشق یزد و طرفدار قنات، بادگیر و بافت تاریخی و همچنین طرفدار زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب مختلف هستند.

ضرغامی با اشاره به جذابیت‌های معماری یزد و توجه به جنبه‌های جنسیتی معماری یزد عنوان کرد: حقوق زنان در بطن فرهنگ مردم یزد و حتی معماری آنها وجود داشته و گردشگران خارجی‌ که در این شهر قدم می‌زنند، متوجه این موضوع می‌شوند.

وی بیان کرد: همین مسائل سبب شده که بسیاری از کشورها که پروژه ایران‌هراسی را کلید زدند، از آمدن توریست‌های خود به ایران جلوگیری می‌کنند، زیرا می‌دانند که با حضور آنها در ایران و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی، پروژه‌های آنها را نقش برآب می‌کند.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان یزد اظهار کرد: امروز از پروژه‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های تفت و میبد بازدید خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha