طرح «شهر من شهر نماز» در کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4102814
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

طرح «شهر من شهر نماز» در کرمانشاه برگزار می‌شود

طرح «شهر من شهر نماز» با محور احیای سنت نماز شیرین ویژه نونهالان و کودکان ابتدایی با تأیید ستاد اقامه نماز کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و قصرشیرین برگزار می‌شود.

محسن کرمانشاه معاون قرآن و عترت ارشاد اسلامی کرمانشاه

محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری طرح «شهر من شهر نماز» در شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و قصرشیرین خبر داد و اظهار کرد: طرح «شهر من شهر نماز» با محور احیای سنت نماز شیرین ویژه نونهالان و کودکان ابتدایی با تأیید ستاد اقامه نماز کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و قصرشیرین برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف ایجاد انگیزه و برنامه آموزشی تربیت فرهنگ‌سازی برای مراکز آموزشی و مدارس و خانواده‌ها در سنین پایه در سطح شهر و استان اجرایی خواهد شد.

کرمیان تصریح کرد: احیای فراگیر سنت نماز برای کودکان و نونهالان یک شهر، شبکه‌سازی از تمام مربیان مقطع ابتدایی استان و شهر، الگوسازی والد مثبت نماز و اصلاح رفتار والد و کودک در امر نماز و نقشه فرهنگی شهر مبتنی بر احیای نماز از دیگر اهداف اجرایی طرح است.

معاون قرآن و عترت ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: از اهداف کلی این طرح می‌توان به احیای سنت فرهنگ شیرین نماز بین خردسالان، شبکه‌سازی مربیان و مادران در احیای یک سنت مهم، آموزش مادران و فرهنگ والد مسئول و آگاه در امر آموزش نماز در خانه، تولید محتوای مناسب و جذاب برای کودکان، خانواده و مربیان اشاره کرد.

وی افزود: این طرح تأکید بر پیشگیری و آموزش شروع خوش به محور کودکان و نسل نوپا به جای درمان در سال‌های بعد و تأکید بر اصلاح و تغییر و بهبود روش‌های دعوت به نماز کودکان مبتنی بر بهبود ارتباط دارد.

کرمیان با اشاره به نتایج برگزاری این طرح، اظهار کرد: تربیت مربیان مقطع ابتدایی و مادران در حوزه نماز نونهالان و کودکان با شیوه‌های جدید و توسعه فرهنگ نماز در خانواده با رعایت اصول الگوسازی والدین، جذب کودکان به مسجد، نماز، قرآن و اهل‌بیت(ع) و ارتقا سطح دانش، نگرش و مهارت مادران در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی نماز به کودکان و ترویج سنت‌ها و شیوه‌های نوین نماز و قرآن و اهل‌بیت (ع) در خانواده از نتایج طرح خواهد بود.

انتهای پیام
captcha