شیوه‌نامه جدید مالزی برای فعالان بازار سرمایه اسلامی
کد خبر: 4103196
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

شیوه‌نامه جدید مالزی برای فعالان بازار سرمایه اسلامی

کمیسیون اوراق بهادار مالزی شیوه‌نامه‌های جدیدی در مورد محصولات و خدمات بازار سرمایه اسلامی صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از د اج مارکتز، شیوه‌نامه‌های جدیدی در مورد محصولات و خدمات بازار سرمایه اسلامی (موسوم به رهنمودهای ICMPS) در مالزی صادر شد.

کمیسیون اوراق بهادار مالزی (SC) این شیوه‌نامه‌ها را که مرجع اصلی در مورد تمام عرضه‌های مختلف محصولات و خدمات بازار سرمایه اسلامی (ICM) برای سرمایه‌گذاران کلان و خرد خواهد بود صادر کرد.

این کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد که این امر بخشی از ابتکارات این نهاد برای تقویت بیشتر چارچوب حاکمیت شرعی برای بازار سرمایه اسلامی است. شیوه‌نامه‌های ICMPS همه الزامات شرعی را که قبلاً در دستورالعمل‌های مختلف، از جمله دستورالعمل‌های مربوط به صندوق‌های امانی، دستورالعمل‌های مربوط به صندوق‌های قابل معامله در بورس و دستورالعمل‌های مربوط به محصولات بازار سرمایه ثبت‌نشده تحت چارچوب Lodge and Launch تعیین شده‌اند، ادغام کرده است.

دکتر آوانگ آدک حسین، رئیس این کمیسیون گفت که این شیوه‌نامه‌ها که از دیروز دوشنبه (28 نوامبر) اجرایی شد، یک سند مرکزی جامع در مورد اصول و الزامات شرعی که برای محصولات و خدمات ICM قابل اجرا است در اختیار ذینفعان مربوطه قرار می‌دهد. وی افزود که شیوه‌نامه ICMPS همچنین فصل جدیدی را به وقف اختصاص داده است.

در رویکرد این کمیسیون برای تعمیق و گسترش محصولات و خدمات بازار سرمایه اسلامی، وقف به عنوان یک عامل توانمندساز مهم در مهار ارزش پیشنهادی مالی اجتماعی اسلامی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری پایدار و مسئولانه (SRI) به شمار آمده است.

آوانگ آدک گفت که انتشار شیوه‌نامه‌های ICMPS در راستای توسعه صنعت و نیازهای بازار است. نوآوری‌هایی اینچنین برای تثبیت نقش مالزی در خط مقدم پیشرفت‌های مبتنی بر بازار شرعی حیاتی است.

انتهای پیام
captcha