فعالیت کانون‌های مساجد تشریفاتی نباشد
کد خبر: 4103461
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۲
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی / ۲۲

فعالیت کانون‌های مساجد تشریفاتی نباشد

علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی کشورمان معتقد است که فعالیت‌های قرآنی در برخی از مساجد براثر کوتاهی و ضعف مدیریت،‌ تعطیل یا تضعیف می‌شوند مانند کانون‌های مساجد که تشریفاتی فعال هستند و متأسفانه اثرگذاری چشم‌گیری ندارند.

علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت و داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریمعلی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت و داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، گفت: یکی از فلسفه‌های ایجاد و تأسیس مساجد تشکیل پایگاه قرآنی است.

وی ادامه داد: دلیل اینکه فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌ها، مؤسسات، مدارس و... انجام می‌شود کوتاهی مساجد است، البته آن‌ها نیز مسائل خاص خود را دارند. بعضاً فعالیت‌های قرآنی در مساجد انجام می‌شود اما بر اثر کوتاهی و ضعف مدیریت،‌ تعطیل یا تضعیف می‌شوند مانند کانون‌های مساجد که تشریفاتی فعال هستند و متأسفانه اثرگذاری چشمگیری ندارند.

حنیفی با بیان اینکه در هر مسجد باید یک پایگاه‌ قرآنی تحت هر عنوانی مثلاً دارالقرآن تشکیل شود، اظهار کرد: راه‌اندازی دارالقرآن‌ نیاز به ایجاد تشکل بسیار قوی دارد تا سازماندهی و آموزش‌ها بر اساس سیاست‌های مملکتی به مردم ارائه شود.

پیشکسوت قرآنی کشورمان تأکید کرد: نباید کار به افرادی که تخصص و علم آن را ندارند سپرده شود بلکه ستاد اصلی مرکزی باید تبلیغات، تشکیلات و بودجه لازم را دریافت و بین دارالقرآن‌های مساجد توزیع ‌کند و آن‌ها نیز براساس عملکرد، کارآمدی و خدماتی که طبق آمارها و مستندات از بودجه بهره‌مند شوند.

داور مسابقات بین‌المللی قرآن با تصریح اینکه تاکنون فعالیت‌های پراکنده‌ای در این زمینه انجام شده است، گفت: انجام کار متشکل و متحد بهتر از صدها کار متفرقه است.

حنیفی با تأکید بر انجام کار سازمان‌یافته گفت: فعالیت‌های قرآنی باید فراگیر و هماهنگ باشد تا به سرانجام رسد نه متفرق و بررسی‌نشده چراکه اینگونه پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی مانند بسیاری از فعالیت‌های دیگر باید مرکزی برای هدایت، برنامه‌ریزی، رسیدگی و کنترل وجود داشته باشد، تصریح کرد: اکنون ده‌ها سازمان، نهاد، مؤسسه و مرکز برای فعالیت‌های قرآنی بودجه دریافت می‌کنند در حالیکه می‌توان در قالب یک دستگاه واحد این مجموعه را سامان‌دهی کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha