مراسم تجلیل از پرستاران نمونه در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4104293
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

مراسم تجلیل از پرستاران نمونه در گلستان برگزار شد

مراسم تجلیل از پرستاران نمونه با حضور استاندار گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان و نمایندگان و جامعه پزشکی گلستان امروز، ۱۲ آذر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

زنگانه استاندار گلستان در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه

به گزارش ایکنا از گلستان، مراسم تجلیل از پرستاران نمونه با حضور استاندار گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان و نمایندگان و جامعه پزشکی گلستان امروز، ۱۲ آذر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
استاندار گلستان با بیان‌اینکه با هیچ واژه‌ای نمی‌توان از زحمات پرستان قدردانی کرد، گفت: همه ما شاهد بودیم که در ایام کرونا این عزیزان از جان و سلامتی خود برای مردم مايه گذاشتند و تعدادی از پرستاران ما در این ایام به فیض شهادت نائل آمدند.

زنگانه با بیان‌اینکه وقتی بیماری منحوس کرونا شیوع پیدا کرد همه مردم دنیا متوجه شدند که سلامتی چه نعمت بزرگی است، تصریح کرد: ما در بدترین شرایط از خدمات و ایثارگری پرستاران بهره‌مند شدیم و امروز وظیفه ما است که بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کرده و در حد توان مشکلات این قشر زحمت را برطرف کنیم.

استاندار گلستان گفت: ما جزء معدود استان‌هایی هستیم که پیگیری جدی در قبال جبران خدمات پرستاران داریم و بنده قول می‌دهم که مسائل آنها در رأس مسائل و اولویت‌های بخش سلامت باشد و پیگیری ویژه‌ای نسبت به آن انجام دهم.

استاندار گلستان با بیان‌اینکه استان گلستان جزو استان‌هایی است که ظرفیت‌های بی‌بدیل فراوان و بالقوه زیادی بوده که خداوند به مردم عنایت کرده است، تصریح کرد: استان گلستان به عنوان نگارستان ایران و دروازه ورود به آسیای میانه جزء ده استان برتر کشور است اما جای تاسف است که ما نمی‌توانیم از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و استان ما جزء چهار استان فقیر کشور قرار گرفته است.

زنگانه اظهار کرد: فقر در زیر برگ های سبز استان گلستان پنهان شده است سرانه تولید ما نصف میانگین کشوری است و این مطلوب نیست. ما نباید بیش از 75٪ از جمعیت روستایی که نیمی از جمعیت استان است جزء پنج دهک کمتر برخوردار باشد.

وی افزود: ما با همه عناصر خدوم، در چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی پیمان بسته و چشم‌اندازی ترسيم کردیم و آن این است که سرانه تولید استان گلستان در سال 1404 به میانگین کشوری برسد؛ این چشم انداز سخت ولی دست یافتنی است.

استاندار گلستان تصریح کرد: استکبار جهانی که پرونده سیاه آنها واضح و روشن است هيچ وقت دلسوز کشورهای ضعیف نبودند و فقط به فکر منافع خودشان هستند و جنایات بزرگی در طول تاریخ مرکتب شدند.

وی گفت: بعضی از کشورهای ظالم بزرگترین ظلم را در حوزه زنان انجام می‌دهند و دم از حمایت حقوق زن می‌کنند اینها به دنبال ایجاد شکاف و دوقطبی میان مردم ایران هستند به دنبال ایجاد اختلاف قومی و در نهایت به دنبال تجزیه ایران بودند.

زنگانه تصریح کرد: کسانی که از بیگانگان تغذیه می‌شوند از سبک و سلوک زندگی غیر اخلاقی و در مقابل دشمن بردگی می‌کنند و مشکل اساسی آنها با ایران قوی و سبک و زندگی اصيل ایرانی اسلامی است.

همچنین در این مراسم از یکصد پرستار نمونه در بخش‌های دولتی و خصوصی تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام
captcha