نقش رسانه‌ها در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان
کد خبر: 4104534
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

نقش رسانه‌ها در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام بر نقش رسانه‌ها در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان تأکید شد.

نشست شورای فرهنگ عمومیبه گزارش ایکنا از ایلام، محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری ایلام، عصر امروز، ۱۳ آذرماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با حضور اعضای این نشست، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ابزار‌های جبهه استکبار برای ایجاد اغشتاشات، ابزار رسانه بود که باید ما هم با فعالیت بیشتر با آنان تقابل رسانه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: مرکز هدایت رسانه‌ای برای مقابله با تهاجم رسانه‌ای دشمن و جبهه استکبار با محوریت بسیج رسانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات ایجاد شود و رسانه‌ها و مطبوعات در روشنگری افکار عمومی پای کار بیایند، زیرا دشمن با ایجاد عملیات روانی سعی دارد دستاورد‌های نظام را کمرنگ کند.

حسنی نقش رسانه‌ها و مطبوعات استان را در خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار بسیار اثربخش عنوان کرد و گفت: ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع از ضروریات و نیاز‌های اساسی امروز جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در این نشست اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در اغتشاشات اخیر پای‌ کار بوده و تلاش شبانه‌روزی داشتند که قابل تقدیر است.

وی گفت: امروز تبلیغات و رسانه در جنگ ترکیبی حرف اول را می‌زند و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای جنگ شناختی علیه ملت ایران برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده‌اند و در فضای مجازی تاخت و تاز می‌کند و اصل نظام و دین و انقلاب را مورد هجمه قرار داده است، باید یک خط پدافندی در حوزه رسانه تشکیل و در مرحله بعدی برای تهاجم به تبلیغات رسانه‌ای دشمن اقدامات لازم انجام شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به پیام امام راحل در خصوص رسانه‌ها و ضرورت نشر اخبار صحیح و متقن برای مردم و مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان، تأکید کرد: امام راحل فرمودند: کسانی که نشر اخبار غیر موثق می‌کنند، باید به دادگاه انقلاب سپرده شوند، امروز متأسفانه آسیبی که در حوزه رسانه‌ها وجود دارد، جدی است.

وی گفت: وقتی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اصل نظام را هدف قرار داده‌اند، دیگر سلیقه‌های سیاسی معنایی ندارد و گروه‌ها و احزاب سیاسی باید پای کار باشند و اعلام موضع کنند و باید افراد نخبه رسانه‌ای تشکیل و در قالب جهاد تبیین مسائل و واقعیت‌ها روشنگری شود.

انتهای پیام
captcha