آغاز طرح ثبت مساجد در اوگاندا
کد خبر: 4104845
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

آغاز طرح ثبت مساجد در اوگاندا

شورای عالی مسلمانان اوگاندا (UMSC) قرار است ثبت تمام مساجد این کشور را آغاز کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Monitor، به گفته حمزه مبیرو، معاون مدیر دفتر امور مسلمانان در شورای عالی مسلمانان اوگاندا گفت که طرح ثبت مساجد پس از انتخابات عمومی مسلمانان که اخیراً به پایان رسیده معرفی شد كه به معنای تسهیل مدیریت مساجد است.

مبیرو گفت: شورای عالی مسلمانان اوگاندا حق دارد تمام مساجد این کشور را با در نظر گرفتن نهاد وابسته آنها بشناسد تا برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات تسهیل شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود روند ثبت نام از اواسط این ماه آغاز شود. انتظار داریم در مرحله اول 15000 مسجد را ثبت کنیم. این ثبت نام در صورت ربوده شدن (توسط گروه‌های افراطی مانند داعش یا بازداشت از سوی دولت به اتهام فعالیت‌های تروریستی) کلیدی است، می‌دانیم که تحقیقات خود را از کجا شروع کنیم. در حال حاضر، پراکنده هستیم همچنین باید جزئیات مساجد جدید را مستند کنیم.

زبیر کاسوله، سخنگوی سازمان نابوگابو سواداکا (سازمان مرتبط با مسلمانان اوگاندا) هم در این باره گفت که ثبت مساجد به آنها کمک می‌کند تا از تعداد مسلمانان اوگاندا مطلع شوند.

شورای عالی مسلمانان اوگاندا همچنین اعلام کرد آموزش امامان مساجد را آغاز کرده و این آموزش‌ها که از سوی سازمان نابوگابو سواداکا رهبری می‌شود، از دوشنبه، 14 آذر آغاز شده و قرار است یک ماه طول بکشد. قرار است بیش از 50 امام در این دوره آموزشی شرکت کنند.

کاسوله گفت: باید دوره‌های تکمیلی را برگزار کنیم زیرا همه چیز به زبان عربی تدریس می‌شود و برخی از امامان جماعات به خوبی با نص قرآن کریم آشنا نیستند.

وی افزود: چالشی که داریم این است که برخی از ائمه جماعات در آموزش رسمی شرکت نکرده‌اند، به همین دلیل می‌خواهیم آن‌ها را همراهی کنیم تا روش‌های صحیح امامت و وظایفشان را بدانند.

انتهای پیام
captcha