آغاز دهمین گفت‌وگوی دینی ایران با شورای جهانی کلیساها در ژنو
کد خبر: 4104973
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

آغاز دهمین گفت‌وگوی دینی ایران با شورای جهانی کلیساها در ژنو

دهمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ­‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیساها در شهر ژنو در سوئیس آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دهمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ­‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیساها با موضوع «بررسی بیش از بیست و پنج سال گفت‌وگو؛ نگاهی به گذشته، حال و چشم‌­انداز آینده» دیروز، 14 آذرماه با حضور هیئت عالی رتبه‌ای از جمهوری اسلامی ایران در سوئیس آغاز شد.

این دور از گفت‌وگوها با حضور پروفسور «ایان ساوکا»(Ioan Sauca)، دبیرکل اجرایی این شورا و «جری پیلاری»، دبیرکل آتی آن برگزار می‌شود.

ریاست هیئت ایرانی دهمین دور گفت‌وگوی دینی ایران با شورای جهانی کلیساها را حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی­‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان به عهده دارد.

مهدی اصفهانی، استادیار فلسفه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رئیس بنیاد مطالعات اسلامی برلین، حجت‌الاسلام سیدحسن اسلامی اردکانی، استاد گروه دین‌پژوهی دانشگاه ادیان و مذاهب و خانم زهرا رشیدبیگی، رئیس گروه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس و پروتستان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها دیگر اعضای هیئت شرکت‌کننده از کشورمان هستند.

در هیئت شورای جهانی کلیساها نیز هایدی هادسل، ژان کلود باست، جکی مانوپوتی و آبراهام سیلو ویلار از کشیشان حاضر، مقالات خود را درباره موضوع این دور از گفت‌وگوها ارائه خواهند کرد.

ارتباطات و همکاری‌های دینی با شورای جهانی کلیساها از سال 1374 آغاز شد و تاکنون 9 دور گفت‌وگو در تهران و ژنو برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha