مراسم روز دانشجو در دانشگاه ایلام برگزار شد
کد خبر: 4105105
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

مراسم روز دانشجو در دانشگاه ایلام برگزار شد

مراسم روز دانشجو با حضور حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام و محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در دانشگاه ایلام برگزار شد.

الله‌نور کریمی‌تباربه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در مراسم روز دانشجو که شامگاه، ۱۵ آذرماه در آمفی تئاتر دانشگاه ایلام برگزار شد، با بیان اینکه پیام ۱۶ آذرماه استکبارستیزی دانشجویان و شهید شدن آنان در این راه است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی هویت ملی و اسلامی ما را احیا کرد و به تحقیر ملت ایران توسط آمریکا و انگلیس پایان داد.

وی با بیان شواهد تاریخی تحقیر ملت ایران توسط این دو قدرت، تصریح کرد: بهره‌مندی آمریکایی‌های حاضر در ایران از حق توحش و تصویب قانون کاپیتولاسیون و نوع دیدگاه انگلیسی‌ها به ایران از جمله نشانه‌های این تحقیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه در حوادث اخیر دشمنان سعی کردند که بین مردم و نظام اسلامی فاصله بیندازند و فراتر از آن به سقوط نظام فکر می‌کردند، تصریح کرد: با بصیرت مردم این حرکت دشمنان به نتیجه نرسید و نخواهد رسید. همچنین کریمی‌تبار از دانشجویان خواست نقش خود را در آگاهی بخشی به جامعه و در جهاد تبیین به خوبی ایفا کنند.

محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این مراسم زمان شناس بودن و واکنش نشان دادن به تحولات و پدیده‌های روز را از ویژگی‌های دانشجویان عنوان و اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان در شرایط فعلی کشور با وجود هجمه‌های تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه برای به هم خوردن امنیت و آرامش مردم و دانشگاه‌ها نقشه‌ دشمن را خوب تشخیص دادند و دانشگاه‌های استان از آرامش قابل قبولی برخوردار بودند.

وی تصریح کرد: این نشانه بصیرت، آگاهی و دشمن‌شناسی شما است و جا دارد که من از همه دانشجویان و دانشگاهیان قدردانی کنم که پاسخ منفی و نه بزرگی به دشمن دادید. آینده کشور در دستان پرتوان شماست و در آینده منشأ خدمات فراوان در جامعه خواهید بود.

حسنی اظهار نظر دانشجویان را نشان نبوغ فکری آنان دانست و گفت: دانشجویان خلاق و نوآور امروز در دانشگاه‌ها نویدبخش آینده‌ای بهتر برای کشور است.

انتهای پیام
captcha