مطالبه‌گری راه پیشرفت کشور است
کد خبر: 4105420
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰

مطالبه‌گری راه پیشرفت کشور است

استاندار قزوین بابیان اینکه مطالبه‌گری، راه پیشرفت و توسعه کشور است، گفت: از مطالبه‌گری مردم و دانشجویان به وجد می‌آییم به شرطی که این مطالبه‌گری و اعتراضات به‌سوی جمع‌بندی مناسب، معقول و منطقی پیش برود.

اعلایی استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، چهارشنبه ۱۶ آذر در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، گفت: روز ۱۶ آذر بهانه‌ای برای توجه به مقوله دانشجویی و علم‌آموزی و توجه به شأن و جایگاه دانشگاهیان و نیازهایی است که این جامعه فرهیخته دارد، به همین جهت از اهمیت بالایی برخوردار است. مناسبت نام‌گذاری روز دانشجو در کشور بسیار پراهمیت است چراکه در این روز مسیر استقلال‌خواهی و استکبارستیزی جریان دانشجویی شکل‌گرفته است.

این مسئول ادامه داد: روحیه پرسش و پاسخ دانشجویان، نشان از دغدغه‌مندی این قشر به کشور و آینده است و این وظیفه را بر خود می‌دانیم که در نشست‌های این‌چنینی شرکت کرده و فضای گفتمان‌سازی دانشجو و دولت را پررنگ کنیم.

وی بابیان اینکه حضور بدنه دولت در دانشگاه به‌منظور تعامل با دانشجویان است نه اعتراض، گفت: برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ از سال‌های گذشته مرسوم بوده و امسال نیز همچون ادوار گذشته گوش شنوای دانشجویان هستیم.

استاندار قزوین با اشاره به ذات پرسشگر دانشجو، بیان کرد: نقد را می‌پذیریم چراکه جمهوری اسلامی، بر پایه مشارکت بناشده است که اگر غیرازاین بود انتخابات برگزار نمی‌شد و مردم در انتخاب جریان سیاسی حاکم بر مملکت دخالتی نداشتند.

وی ادامه داد: این نگاه که دولت در مقابل اعتراض و انتقادات مردم، مقاومت می‌کند، برداشتی غلط است. دولت نقد سازنده را می‌پذیرد. گواه این سخن، انتقاد مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته است. رهبری در سال‌های گذشته بیشترین اعتراضات را نسبت به عملکرد دولت و پرداخت امور داشته‌اند و مکرراً نسبت به برخی امور ازجمله اقتصاد از دولت‌مردان گلایه‌مند بودند.

وی بابیان اینکه مطالبه‌گری، راه پیشرفت و توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: از مطالبه‌گری مردم و دانشجویان به وجد می‌آییم به شرطی که این مطالبه‌گری و اعتراضات به‌سوی جمع‌بندی مناسب، معقول و منطقی پیش برود.

استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی اعتراض و مطالبه به سمت‌وسوی خشونت و فاصله گرفتن از منطق و گفت‌وگو کشیده شود، طبیعی است که حافظان امنیت و منافع عامه و سلامت جامعه از عکس‌العمل‌های امنیتی استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص بازداشت دانشجویان قزوینی در اغتشاشات اخیر، گفت: موضوعاتی که در زمینه بازداشت دانشجویان در قزوین مطرح می‌شود، از مستندات دقیقی برخوردار نیست. روش و منش اداره کشور اقتضای این‌چنین فضایی نیست و در مورد نوع محکومیت تا به امروز حکمی برای دانشجویان صادر نشده است.

وی همچنین خطاب به دانشجویان اظهار کرد: چنانچه دانشجویی در بیان دغدغه خود از تحصیل تعلیق شده است، معرفی کنید تا در تصمیم‌گیری وضعیت او تجدیدنظر شود. بدیهی است که بیان دغدغه منطقی روشن برای تعلیق نیست مگر آنکه تعلیق به دلیل اغتشاش و خرابکاری باشد و احکام صادره در اغتشاشات اخیر در کشور برای چند لیدر بوده، که ارتباطشان با خارج از کشور محرز شده است.

وی با اشاره به اینکه رویه دولت سیزدهم، شفاف و روشن است و یکی از اهداف دولت این است که مردم در جریان تمام امور حاکمیتی قرار گیرند، تأکید کرد: یکی از عمده‌ترین شاخص‌های پاک دستی مسئولان در دولت سیزدهم این است که مردم در رأس امور قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha