فرهنگ‌ و‌ تربیت در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد
کد خبر: 4106911
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

فرهنگ‌ و‌ تربیت در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد

عبدالحسین کلانتری در نشست شورای معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه ۳ کشور گفت: از دشمنان چیزی جز اغتشاش انتظار نمی‌رود باید دانشگاه‌ها فرهنگ و تربیت را در دستور‌کار قرار داده چراکه در این زمینه کم‌کاری شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی‌ و اجتماعی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، در نشست شورای معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه ۳ کشور که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه با حضور رئیس دانشگاه ارومیه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیرکل فرهنگی واجتماعی وزارت علوم تحقیقات‌ و فناوری و معاونان و مدیران‌ فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و زنجان برگزار شد، گفت: از دشمنان چیزی جز اغتشاش انتظار نمی‌رود باید دانشگاه‌ها فرهنگ و تربیت را در دستور کار قرار داده چرا که در این زمینه کم کاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع در برخورد با مسائل از ذخیره فرهنگی قدیمی و به روز نشده استفاده می‌شود، تصریح کرد: باید در حوزه فرهنگ هزینه کرد، باید در این حوزه جبران مافات کنیم و برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم.

کلانتری با اشاره به تجربه‌نگاری از حوادث و وقایع اخیر در دانشگاه با اشاره به اینکه همه دانشجویان فرزندان این کشور و ثمره نظام تربیتی، رسانه‌ای و فرهنگی ما بوده و هستند، یادآور شد: نباید در حوزه فرهنگ دچار غفلت شویم باید سرمایه‌گذاری و هزینه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و به فرهنگ در بطن مسئولیت‌های اجتماعی اعتلا بخشیده شود.

کلانتری با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی زمانی معنا پیدا می‌کند که دانشجویان را در میدان اجتماعی درگیر کنیم، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید با فعالیت‌های اجتماعی پیوند داده شود چرا که کار فرهنگی کار بوروکراتیک نیست برای کار فرهنگی جهاد و علم و جاذبه نیاز است.

وی افزود: تحولات طبیعی هستند چرا که جامعه و فرهنگ متحول است باید به تحولات مدیریت و جهت بخشید و دچار خطای محاسباتی نشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه رسالت مطالبه‌گری و پیشبرد اهداف انقلاب را دارد و سیاسی بودن دانشجویان طبیعت دانشگاه است.
وی ادامه داد: تنوع قومیتی ایران یک فرصت است، سال‌هاست دشمنان در صدد تبدیل این فرصت به یک تهدید هستند باید در مقابل این نقشه‌ها تهاجمی وارد عرصه شد و برای گستره فرهنگی ایران، فراتر از مرزهای جغرافیایی آن برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha