آغاز فعالیت محافل قرآنی بانوان در مسجدالنبی(ص)
کد خبر: 4108401
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

آغاز فعالیت محافل قرآنی بانوان در مسجدالنبی(ص)

تولیت حرمین شریفین از راه‌اندازی محافل قرآنی ویژه بانوان در مسجدالنبی به منظور ارائه خدمات آموزشی و دینی به بانوان در زمینه حفظ و درک معانی قرآن کریم خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از توسل، تولیت حرمین شرفین از راه‌اندازی محافل قرآنی ویژه بانوان به منظور آموزش حفظ و علوم قرآنی، در کنار آموزه‌های دینی خبر داد. این محافل زیر نظر اداره کل امور زنان برگزار خواهد شد. اهمیت این محافل ناشی از تأثیر برجسته آن در زمینه آموزش قرائت و حفظ قرآن کریم و آثار نیک دنیوی و اخروی آن است.

در خبری که به این منظور در پایگاه اطلاع‌رسانی تولیت حرمین شریفین اعلام شده آمده است: تولیت حرمین شریفین می‌کوشد تا با راه‌اندازی محافل قرآنی، امکان آموزش قرآن کریم برای همه علاقه‌مندان را فراهم کنند. محافل آموزش قرائت و حفظ قرآن نیز پیش از این به صورت الکترونیک راه‌اندازی شده بود و تمامی افراد داخل و خارج از شهر مدینه می‌توانند با عضویت در این محافل از مزایای آن بهره‌مند شوند. در این راستا محافل قرآنی بانوان در مسجدالنبی نیز به منظور بهره‌مندی بانوان علاقه‌مند به حفظ و تلاوت قرآن راه‌اندازی شده است.

شیخ عبدالرحمن السدیس، متولی حرمین شریفین با اعلام این خبر تصریح کرد: این محافل زیر نظر اداره امور زنان فعالیت کرده و آموزش‌هایی در زمینه تلاوت و حفظ قرآن کریم ارائه خواهد داد. وی همچنین با تأکید بر آثار دنیوی و اخروی آموزش حفظ و قرائت قرآن، از تلاش‌های اداره امور قرآنی خواهران در این زمینه قدردانی کرد.

امکان ثبت‌ نام در این محافل از طریق پایگاه الکترونیک محافل قرآن کریم برای مردان و زنان علاقه‌مند فراهم بوده و آنها می‌توانند در این محافل ثبت‌ نام کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha