آزمون‌های الهی بر اساس درجه ایمانی و عقیدتی انسان‌ها است
کد خبر: 4112511
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
حجت‌الاسلام سیدکمیل تولیت بیان کرد:

آزمون‌های الهی بر اساس درجه ایمانی و عقیدتی انسان‌ها است

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر گفت: امتحانات الهی بر اساس میزان و درجه ایمان و اعتقادات و استعدادت دینی انسان مورد سنجش و آزمون قرار گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدکمیل تولیت

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدکمیل تولیت، رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر، شامگاه ۱۵ دی‌ماه، در مراسم تکریم مقام مادر و همسران شهدا و سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) که در محل هیئت مذهبی رایة العباس(ع) محله شهید چمران منطقه ۱ شهر بوشهر برگزار شد، با اشاره به تبیین فلسفه وجودی زنان اسوه و نمونه در خانواده و جامعه، گفت: مراتب تربیت مادرانه و خانوادگی در رشد و ترقی و تعالی جامعه نقش تاثیرگذاری دارد. پس در خانواده‌ها نیاز است آموزه‌های دینی و مذهبی به کودکان و نوجوانان بیاموزیم.

وی در ادامه حیات جاودانه و جنات النعیم را سهم مادرانی دانست که فرزندانی در طریق الهی و مبتنی بر سیره عملی آل‌الله(ع) تربیت کرده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حجاب در واقع به معنای معصومیت و داشتن معنویت و حفظ چارچوب عفت عمومی است. پس حجاب در تمامی بنیان‌ها ریشه دارد و انسان‌ها باید مواظب باشند که این عفت فردی و خانوادگی‌اش صدمه و آسیب نبیند.

حجت‌الاسلام تولیت با بیان این مطلب که باید قدردان و شکرگذار نعمت‌های الهی باشیم به آن علت که خداوند تمام جهان را برای انسان آفریده است، تصریح کرد: انسان‌ها بایستی توجه داشتند باشند که هر نوع رفتار و عملش در دنیا و آخرت ارزیابی می‌شود. حتی امتحانات الهی بر اساس میزان و درجه ایمان و اعتقادات و استعدادات دینی انسان مورد سنجش و آزمون قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سیدکمیل تولیت

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر گفت: همه ما باید حامی فرهنگ صحیح و مدافع الگوهای اهل‌بیتی و مروج آیات الهی باشیم، و حتی باید فرهنگ اسلامی و ایمانی را به نسل آینده تعلیم و انتقال دهیم.

وی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را کوه توحید و استوانه ایثار خواند و اظهارکرد: شهدا و علمای موحد و مجاهد در مسیر مردم‌داری و اسلام‌خواهی به‌عنوان برکت زمین و زمان و ملکوت آسمان‌ها هستند.

همچنین سید‌حسن هاشمی در این مراسم سوگواری حضرت ام‌البنین(س) به مرثیه‌سرایی پرداخت و حاضرین سینه‌زنی و عزاداری کردند.

سیدحسن هاشمی

زینب محمدی 

انتهای پیام
captcha