تأکید ستاد اجرایی مسابقات قرآن بر برگزاری محافل قرآنی اختصاصی بانوان
کد خبر: 4112757
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

تأکید ستاد اجرایی مسابقات قرآن بر برگزاری محافل قرآنی اختصاصی بانوان

دبیر ستاد اجرایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن با اشاره به برنامه‌ریزی 112 محفل قرآنی در آستانه برگزاری این مسابقات در استان گفت: در کمیته محافل این مسابقات بر برگزاری محافل اختصاصی بانوان و همچنین استفاده از ظرفیت حافظان مسلط تأکید شده است.

حجت الاسلام فائزیحجت‌الاسلام فائز فائزی، دبیر ستاد اجرایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره برنامه‌های کمیته محافل قرآنی مسابقات گفت: در آستانه این مسابقات، بیش از ۱۱۲ محفل قرآنی برنامه‌ریزی شده که بیش از 40 محفل برگزار شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی ابتدایی ما برگزاری ۴۵ محفل قرآنی بود که با توجه به استقبال جامعه قرآنی و مردم تاکنون ۱۱۲ محفل برنامه ریزی شده است و احتمال می‌رود این تعداد به ۱۵۰ محفل برسد.

فائزی با بیان اینکه در این محافل از ظرفیت قاریان بین‌المللی استان‌های مختلف استفاده می‌شود، افزود: در حال حاضر قاسم مقدمی، حامد علیزاده، سیدجواد حسینی، حمیدرضا احمدی‌وفا، مسعود نوری و حمید شاکرنژاد که قاریان بین‌المللی کشورمان هستند در استان حضور دارند و در این محافل به اجرای برنامه می‌پردازند.

دبیر ستاد اجرایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در پاسخ به سؤالی درباره بهره‌گیری از ظرفیت حفاظ در محافل اظهار کرد: تلاش کردیم در محافل پیش‌رو، دو موضوع را مورد تأکید قرار دهیم؛ نکته اول اینکه محافل قرآن ویژه بانوان به صورت اختصاصی با دعوت از گروه‌های تواشیح بانوان و قاری و حافظ بانو برگزار شود که کار جدیدی بود. مجموعه‌های بانوان را هم تشویق کردیم که محافل قرآنی برگزار کنند. کار دوم این بود که تأکید کردیم از حفاظ قرآن در محافل استفاده شود؛ البته تعداد حفاظ قرآن کریم که تسلط به حفظ داشته باشند در استان کم است، اگر افراد بیشتری بودند از ظرفیت آنها استفاده می‌کردیم.

وی ادامه داد: یک سوم محافل قرآنی ما در روستاها برگزار می‌شود. تلاش کردیم در شهرها و روستاهای کوچک هم این رویداد را شکل بدهیم. برای نمونه در شهرهای کوچکی مثل جایزان و رمیله علیا محافل قرآنی خوبی برگزار شد.

فائزی در پایان با اشاره به آمادگی استان برای میزبانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: هماهنگی‌های خوبی با شهرداری برای تبلیغ و فضاسازی انجام شده است و نشست خبری مسابقات قرآن کریم در هفته جاری برگزار خواهد شد.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های آوایی (قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم) ۲۲ تا ۲۸ دی به میزبانی اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha