همکاری با جهاد دانشگاهی باعث توسعه دانش و خدمت به مردم می‌شود
کد خبر: 4112877
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

همکاری با جهاد دانشگاهی باعث توسعه دانش و خدمت به مردم می‌شود

رئیس شورای شهر مشهد گفت: همکاری با جهاد دانشگاهی از همکاری با بخش خصوصی برای ما آسان‌تر و یک دلیل آن، این است که همکاری با این سازمان باعث توسعه دانش و فناوری و خدمت به مردم می‌شود و اگر پولی به دست جهاد دانشگاهی برسد قطعاً در زمینه علم و دانش هزینه خواهد شد.

بهحسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد،  امروز 17 دی‌ماه با حضور در سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در جمع هیئت رئیسه این سازمان اظهار کرد: اول انقلاب جهاد سازندگی شکل گرفت و یک روحیه تعاون به وجود آمد، آن زمان این موضوع مطرح بود که این اقدام پایدار نخواهد ماند و درست هم بود و به تدریج جهاد سازندگی شکل گرفت و تبدیل به وزارت‌خانه و از حالت مردمی خارج و در جهاد کشاورزی ادغام شد و در حال حاضر نامی از جهاد سازندگی نمانده است.

وی ادامه داد: اما در کنار این نیز احساس می‌شد که باید یک کار ماندگار در حوزه دانشگاهی صورت گیرد که اگر ما بخواهیم کار را به روش رژیم گذشته ادامه دهیم با این روش‌ها و مدل‌ها  انقلاب پایدار نخواهد بود، زیرا انقلابی پایدار است که  کارش بر محور دانش و علم باشد، بنابراین جهاد دانشگاهی شکل گرفت و جهاد بابرکتی شده و هرگز هم از بین نخواهد رفت، چرا که هر روز به توسعه علم و دانش و از طرفی پیوند با مردم نیاز داریم و این دو مأموریتی است که جهاد دانشگاهی در حال پیگیری آن است.

وی با اشاره به آیه  10 سوره منافقون گفت: قبل از اینکه مرگ فرا برسد انفاق کنید، برخی فکر می کنند انفاق پول دادن است و قرآن در ادامه  نیز می‌فرماید خدایا ما را برگردان تا دست کسی را بگیریم، نمی‌گوید برگردان که نماز شب و غفیله بخوانیم، بلکه مبحث همیاری و همکاری را بیان می‌کند، زیرا ما آمده‌ایم در این دنیا دست یکدیگر را بگیریم و مأموریت ما در این دنیا دستگیری از یکدیگر است. جهاد دانشگاهی در بخش توسعه فناوری فراموش نکرده که دست مردم را بگیرد، زیرا برای خدمت به همین مردم تأسیس شده است.

رئیس شورای شهر مشهد  اظهار کرد: در شورای ششم برای مسئله سلامت مردم اهمیت بسیاری قائل هستیم و در کنار ارائه خدمات به مردم می‌خواهیم که آنها در سلامت باشند، لذا  تلاش‌هایی در این حوزه صورت گرفته است.  اکنون روی خط 3 مترو کار می‌کنیم، چرا که می‌خواهیم معضل آلودگی هوا را برطرف کنیم.

موحدیان با اشاره به هزینه 1500 میلیاردی هر کیلومتر از این پروژه بیان کرد: مشهد یک شهر زیارتی است و مدام نمی‌توانیم اعلام کنیم هوا آلوده است، زیرا اگر زائر نیاید اقتصاد مشهد فلج می‌شود که این موضوع در دو سال کرونا مشخص شد، لذا برای ما اهمیت دارد که معضل آلودگی را برطرف سازیم و تنها جایی که مترو نداریم پایانه مسافربری است و لذا باید فکری اساسی برای این موضوع انجام داد، همچنین تنها شهری که قرارداد اتوبوس برقی بسته مشهد است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای اتوبوس‌های جدید از یک‌سو و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده از سوی دیگر اقداماتی است که برای حل معضل آلودگی مشهد انجام می‌دهیم.

موحدیان اظهار کرد: همکاری با جهاد دانشگاهی از همکاری با بخش خصوصی برای ما آسان‌تر است و یک دلیل آن، این است که همکاری با این سازمان باعث توسعه دانش و فناوری می شود و اگر پولی به دست جهاد دانشگاهی برسد قطعاً در زمینه علم و دانش هزینه خواهد شد، از طرفی به لحاظ مسائل بازرسی و قراردادها کار ساده‌تر است و امیدواریم تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌هایی که مأموریت ما و توانمندی جهاد دانشگاهی است را به‌زودی امضا کنیم.

در این جلسه حمیدرضا بیدخوری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز طی سخنانی گفت: این سازمان توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دارد و آمادگی برای توسعه همکاری با شورای شهر و شهرداری مشهد را دارد.

وی با بیان اینکه 25 درصد شهروندان مشهد از خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت بهره می‌برند افزود: این نهاد قصد دارد با تأسیس مرکز تخصصی درمان ناباروری و تشخیص سرطان به ارتقاء سطح سلامت شهروندان و رفع نیازهای تخصصی آنان پاسخ دهد.

همکاری با جهاد دانشگاهی باعث توسعه دانش و خدمت به مردم می‌شودهمکاری با جهاد دانشگاهی باعث توسعه دانش و خدمت به مردم می‌شود

انتهای پیام
captcha