محافل قرآنی با تکیه بر انتقال پیام راستین برپا شود
کد خبر: 4113229
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
آیت‌الله عاملی:

محافل قرآنی با تکیه بر انتقال پیام راستین برپا شود

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضمن قدردانی از ۲۳ حافظ قرآن و ۲۹۳ فعال قرآنی در حوزه ترجمه و مفاهیم قرآن و تجلیل از این چهره‌های برتر و نورانی قرآنی گفت: در سایر شهرهای استان اردبیل نیز باید مجالس و محافل قرآن با تکیه بر انتقال پیام راستین قرآن انجام شود.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ۱۸ دی‌ماه، در آئین تجلیل از چهره‌های برتر قرآنی در رشته حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن در تالار ولایت اردبیل اظهار کرد: اگر قرآن محور و الگوی تربیتی نسل آینده ما قرار گیرد، دیگر هیچ دغدغه و نگرانی از عاقبت‌بخیری آنها نخواهیم داشت چرا که قرآن می‌تواند شایسته‌ترین مسیر و محور حرکت انسان‌ها باشد.

وی تصریح کرد: تربیتی که بر محور قرآن و مفاهیم آن شکل بگیرد تربیت واقعی بر مدار و مبنای فضیلت انسانی و بروز و ظهور شایستگی‌هایی است که همه ما انتظار داریم فرزندان، جوانان و نوجوانان ما به این شاخصه‌ها آراسته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل غفلت از قرآن، کلام انبیا و اولیای الهی را در مسیر تربیت نسل‌های آینده، غفلت جبران‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: حتی در جامعه ما باید نمود و نشانه‌هایی از تربیت قرآنی را مشاهده کنیم و در همه شئون زندگی به این اصل و امر واقف باشیم.

آیت‌الله عاملی افزود: در کنار مدرسه، باید خانواده‌ها فرهنگ قرآنی را محور و اساس تربیت فرزندان خود قرار دهند و بر همین اساس شاکله وجودی نوجوانان و جوانان ما شکل بگیرد.

وی با ابراز خرسندی از برپایی محافل قرآنی متعدد در شهرها و روستاهای استان اردبیل خاطرنشان کرد: با تربیت حافظان قرآن و همچنین دانش‌آموزان و دانشجویانی که به مفاهیم و مبانی قرآن توجه می‌کنند، به راحتی می‌توانیم بستر و زمینه توسعه این کلام نورانی را مهیا کنیم.

امام جمعه اردبیل با قدردانی از ۲۳ حافظ قرآن و ۲۹۳ فعال قرآنی در حوزه ترجمه و مفاهیم قرآن و تجلیل از این چهره‌های برتر و نورانی قرآنی اضافه کرد: در سایر شهرهای استان اردبیل نیز باید مجالس و محافل قرآن با تکیه بر انتقال پیام راستین قرآن انجام شود.

دبیر خبر: ابراهیم عزیززاده

انتهای پیام
captcha