اولین جشنواره نوجوانان برتر در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 4114977
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

اولین جشنواره نوجوانان برتر در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

دبیر اجرایی جشنواره نوجوانان برتر آذربایجان‌غربی از برگزاری اولین جشنواره نوجوانان برتر در دو بخش بانوان و آقایان، 21 بهمن‌ماه در استان خبر داد.

نعیمه بابازاده، دبیر اجرائی جشنواره نوجوانان برتر آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نعیمه بابازاده، دبیر اجرایی جشنواره نوجوانان برتر آذربایجان‌غربی ۲۵ دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی در سوم بهمن‌ماه ۹۶، خطاب به اعضای این شورا فرموده‌اند: «ما در زمینه تولید محتوا نمی‌توانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می‌‌آید؛‌ باید بنشینید روی این مسأله تولید محتوا طراحی کنید، ما البته جوان‌های خوش‌فکر متدین داریم؛ افراد به‌درد به‌خور برای تولید محتواهای اجتماعی  داریم؛‌ حوزه‌های علمیه را داریم که دست‌شان در این زمینه واقعا باز است، برخی دانشگاهی‌ها را داریم. البته بانک‌های اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ‌ما به این مسأله احتیاج داریم».

وی افزود: متاسفانه تاکیدات ایشان در مورد تولید محتوا برای نوجوانان در این سال‌ها به صورت شایسته عملی نشد، جشنواره ملی نوجوان برتر برای اولین بار با هدف شناسایی و استعدادیابی و بارور کردن استعدادهای نوجوانان در استان برگزار می‌شود.

بابازاده بیان کرد: این جشنواره در کمیته علمی شامل بخش‌هایی با عنوان مهندس نوجوان، معلم نوجوان، مخترع نوجوان، ربات‌ساز نوجوان و بخش سقوط آزاد و در کمیته فرهنگی شامل بخش‌های سخنران نوجوان، مداح نوجوان، قاری نوجوان، حافظ قرآن نوجوان، آشپز نوجوان، خبرنگار نوجوان، کتاب‌خوان نوجوان و موذن نوجوان خواهد بود.

وی ادامه داد: کمیته هنری نیز شامل بخش‌های مجری نوجوان، خواننده نوجوان، بازیگر نوجوان، نوازنده نوجوان، شاعر نوجوان، نقاش نوجوان، نویسنده نوجوان، خوش‌نویس نوجوان و کمیته ورزشی نیز شامل بخش‌های فوتبالیست نوجوان، والیبالیست نوجوان، تیرانداز نوجوان، بدمینتون نوجوان، کونگ‌فو کار نوجوان، تنیس‌باز نوجوان، تکواندوکار نوجوان و دومینوساز نوجوان خواهد بود.

دبیر اجرایی جشنواره نوجوانان برتر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این جشنواره در بین مخاطبان دختر و پسر ۹ تا ۱۸ سال با حضور ۹۰ داور و ۱۸ دستگاه اجرایی برگزار می‌شود و بعد از برگزاری جشنواره و انتخاب افراد برتر، آموزش‌های لازم در زمینه پرورش استعدادها، رشد توانایی آن‌ها و معرفی به نهادهای مربوطه انجام خواهد شد.

وی گفت: جوایز نفرات اول اعزام به سفر مشهد، نفر دوم اعزام به سفر قم و نفر سوم پنج میلیون ریال است که جمعی از خیران و سازمان‌های مردم نهاد با عنوان نذر فرهنگی پرداخت هزینه جوایز را عهده‌دار هستند و ثبت‌نام از ۲۰ دی شروع و تا ۱۱ بهمن ادامه داشته و جشنواره نیز از ۱۲ تا ۲۱ بهمن برگزار می‌شود.

بابازاده عنوان کرد: ثبت‌نام حضوری نیز همه روزه از ساعت 10 صبح تا 17 در محل فرهنگسرای خانه جوان ارومیه به آدرس ارومیه، خیابان پاسداران، فرهنگسرای خانه جوان است و شماره پیامک 300005555 و وبسایت www.nojavonim.com  نیز برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha