مسابقات قرآن اوقاف نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتری است
کد خبر: 4116624
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶
بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از نگاه متسابقان/ 3

مسابقات قرآن اوقاف نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتری است

نفر سوم راه‌یافته به مرحله نهایی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با اشاره به تبلیغات ضعیف برگزاری این مسابقات گفت: بنده به تازگی در چند سال گذشته و به‌طور تصادفی با مسابقات قرآن اوقاف آشنا شدم و این ناشی از تبلیغات ضعیف مسابقات اوقاف در سطح جامعه است و لذا اگر تبلیغات محیطی و فضای مجازی آن قوی‌تر شود، به رونق بیشتر مسابقات کمک ویژه‌ای می‌کند.

مهدی ایمانی، نفر سوم راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر قرآن کریم بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریهمهدی ایمانی، نفر سوم راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: 32 سال دارم و کارشناس رادیولوژی از شهر مقدس مشهد هستم که برای بار دوم در مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت می‌کنم، البته در سال‌های گذشته در مسابقات بنیاد شهید رتبه دوم کشوری تفسیر و در مسابقات دانشجویان منطقه یک رتبه اول را کسب کردم.

وی اظهار کرد: من به این دلیل مطالعه تفسیر قرآن کریم را انتخاب کردم که علاوه بر شرکت در مسابقه در زندگی شخصی خودم نیز بتوانم از آن بهره ببرم؛ ما زمانی که با مفاهیم قرآن سروکار داریم می‌توانیم برای سؤالات و شبهاتی که برایمان مطرح می‌شود، پاسخی پیدا کنیم و از این نظر انس با مفاهیم قرآن برای من بسیار کمک‌کننده و تأثیرگذار است.

نفر سوم راه‌یافته به مرحله نهایی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف در رابطه با ترویج بیشتر معارف قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه بیان کرد: نمونه بارز ترویج درست معارف قرآن و ائمه، برنامه‌های تلویزیونی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی است که بسیار جذاب است؛ لذا اگر برنامه‌هایی شبیه به این برنامه تولید و یا کتاب‌هایی با این روش و مضمون در سطح جامعه منتشر شود، بسیار در توجه و انس مردم با مفاهیم قرآن و ائمه مؤثر خواهد بود.

ایمانی با اشاره به تبلیغات ضعیف برگزاری این مسابقات گفت: بنده به تازگی در چند سال گذشته و به‌طور تصادفی با مسابقات قرآن اوقاف آشنا شدم و این ناشی از تبلیغات ضعیف مسابقات اوقاف در سطح جامعه است؛ تبلیغات و فراخوان مسابقات اوقاف تنها به شبکه قرآن سیما اختصاص دارد، لذا اگر تبلیغات محیطی و فضای مجازی آن قوی‌تر شود، به رونق بیشتر مسابقات کمک ویژه‌ای می‌کند.

وی در پایان در رابطه با این مسابقات اظهار کرد: ما از مراحل مختلف مسابقات از طریق دریافت پیامک و تماس تلفنی مطلع شدیم که دقیق هم بود، اما سایت مسابقات کند است و با تأخیر به‌روزرسانی می‌شود. همچنین این مسابقات علاوه بر اطلاع‌رسانی خوب و دقیق به متسابقان در مراحل برگزاری و با توجه به جوایز ارزشمندی که اهدا می‌کنند، نسبت به سایر مسابقات قوی‌تر است.

یادآور می‌شود، چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم بهمن‌ماه جاری در سالن همایش آستان مقدس امامزاده شاه سیدعلی(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha