اجرای برنامه‌های فرهنگی «مردم‌داری» در ۱۰۹ پایگاه مقاومت بسیج + عکس
کد خبر: 4117318
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
سرهنگ غلامرضا شهابی مطرح کرد:

اجرای برنامه‌های فرهنگی «مردم‌داری» در ۱۰۹ پایگاه مقاومت بسیج + عکس

فرمانده سپاه مالک‌اشتر بوشهر از اجرای برنامه‌های فرهنگی «مردم‌داری» در ۱۰۹ پایگاه مقاومت بسیج این شهرستان با محوریت خانواده‌ها و جوانان خبر داد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر، عصر ۵ بهمن‌ماه، به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف جمالی و با تجلیل از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان در سالن کنفرانس سپاه مالک‌اشتر برگزار شد.

ضرورت فراگیری آموزش مهارت‌های صحیح اجتماعی

صالح رحیمی، فرماندار شهرستان بوشهر در این جلسه، اقدام جاهلانه مزدوران فرانسوی و صهیونیست و همدستانشان را محکوم کرد و گفت: نیاز فکری و معنوی و همچنین فراگیر شدن آموزش مهارت‌های صحیح اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای از ضرورت‌های کنونی جامعه است.

وی، سپاه پاسداران را یک نیروی برآمده از مردم دانست و افزود: حرکت‌های اخیر دولت‌ غربی علیه یگان سپاه پاسداران با هدف براندازی و مسدود کردن مسیر توسعه پیشرفت‌ها و وارونه جلوه دادن خدمات و دستاوردهای این نهاد مقدس و انقلابی است. پس سپاه یک پادگان نظامی نیست بلکه سپاه پاسداران یک جریان انقلابی است.

فرماندار شهرستان بوشهر با تأکید بر کاهش معضلات اجتماعی و بیکاری، اظهار کرد: تحولات اجتماعی و آموزشی با فرهنگ‌سازی و تبیین سبک زندگی صحیح و تغییر و بازتألیف دانش‌بنیان محتوای کتاب‌های درسی قابل برنامه‌ریزی و اجرا و اقدام است.

حجت‌الاسلام رضا خدری، امام جمعه شهر چغادک نیز با بیان اینکه هر موکب قرآنی یک سنگر فرهنگی و تمدن‌ساز است، گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی یک مانور جهانی است که بایستی این حرکت عظیم مردم تبدیل به فرهنگ عمومی در عرصه بین‌المللی شود.

مشارکت ۷ میلیاردی مردم چغادک در برپایی پنج موکب

امام جمعه شهر چغادک با اشاره به موکب‌داری به‌عنوان یک فرصت خدمت جهادی به مردم است که باید به یک جریان فرهنگی مؤثر تبدیل شود، افزود: مردم شهر چغادک شهرستان بوشهر در مراسم اربعین حسینی اقدام به راه‌اندازی و برپایی موکب شهید انقلاب آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری و موکب عشاق المهدی(عج) و موکب مرزی سپاهیان چغادک کردند. این پنج موکب درون‌مرزی و برون‌مرزی در شهرهای کربلا و نجف‌اشرف کشور عراق با مشارکت مالی بیش از ۷ میلیارد ریالی مردم این شهر راه‌اندازی شد.

وی، مردم چغادک را از لحاظ تواضع اجتماعی و اخلاق دینی در درجه بالای ایمانی دانست و اظهار کرد: جشن تکلیف یک‌هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دختر طی دو مراسم جشن در شهر چغادک و روستای چاه‌کوتاه شهرستان بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام خدری خواستار شد: برای رفع برخی از آسیب‌های اجتماعی و معضلات ناشی از تورم‌های اقتصادی نیاز است که به توانمندسازی بانوان خودسرپرست و سرپرست خانوار اقدام شود و به آنها مهارت کارآفرینی خانواده‌محور و راه‌اندازی مشاغل خانگی درآمدزا آموزش داد.

اعطای جوایز دو میلیارد ریالی به مساجد شاخص

همچنین جعفر پور‌کبگانی، عضو شورای اسلامی شهر بوشهر به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این شورا با موضوع شناسایی و تجلیل از مسجد تراز اسلامی، راه‌اندازی اردوهای هفتگی مسجدی، اعطای کمک هزینه در بحث درمان ناباروری و فرزندآوری، معافیت مالیاتی برخی صنوف در ماه مبارک رمضان، راه‌اندازی گروه جهادی کارکنان شهرداری بندر بوشهر، اعطای جایزه دو میلیارد ریالی به مساجد دارای شاخصه‌های مهندسی فرهنگی و دیوارنگاری شهری با مشارکت دانشجويان و دانش‌آموزان هنرمند، تشکیل قرارگاه فرهنگی ایام نوروز، برپایی محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مطرح ملی ویژه جشن انقلاب، برپایی نمایشگاه ۴۳ سال دستاوردهای انقلاب اسلامی، راه‌اندازی رقابت‌های جشنواره ورزشی در هفت رشته طی ایام دهه فجر، اجرای نمایش‌های خیابانی و جشنواره روزنامه‌نگاری ویژه دانش‌آموزان در جشن بهار انقلاب پرداخت.

سرهنگ غلامرضا شهابی، عضو شورای فرهنگ عمومی و فرمانده سپاه مالک‌اشتر شهرستان بوشهر، با بیان اینکه ملت ایران حامی فرهنگ ایثار و شهادت و ولایت‌مدار هستند، گفت: تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در ۱۰۹ واحد از پایگاه‌های مقاومت بسیج و حوزه‌های مقاومت نواحی سپاه پاسداران در راستای هم‌افزایی و اجرای برنامه‌های دانش‌بنیان با محوریت مردم‌داری، مردم‌یاری و حمایت از خانواده‌ها و جوانان است.

فرمانده سپاه مالک‌اشتر شهرستان بوشهر با تأکید بر اینکه کار فرهنگی باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد، اظهار کرد: آموزش باید در رأس برنامه‌ریزی فرهنگی، هویتی، دینی و قرآنی قرار گیرد لذا زمانی شاهد کارآمدی در برنامه‌ها خواهیم بود که آموزش‌های لازم برای جامعه هدف و به خصوص جوانان ارائه شود.

حجت‌الاسلام و المسلین یوسف جمالی، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر در پایان بر ارائه راهکار علمی و عملیاتی بالقوه در اجرای طرح‌های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی ویژه ایام الله دهه فجر تأکید کرد.

خبرنگار، امیرحسین مؤمنی
عکاس، امیرحسین مداح 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha