تعرفه خدمات آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد تقریباً دولتی است
کد خبر: 4117461
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

تعرفه خدمات آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد تقریباً دولتی است

مدیر مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه با توجه به آمار جمعیت مشهد آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی به یک سوم شهروندان خدمات ارائه می‌کند، گفت: تعرفه خدمات در این مرکز تقریباً دولتی است و  بیمارانی از قشر محروم و بیشتر از حاشیه شهر مشهد برای ویزیت مراجعه می‌کنند.

تعرفه خدمات آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد تقریباً دولتی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امروز، ششم بهمن‌ماه تیمی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مراکز درمانی و بهداشتی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی شامل آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه وکیل‌آباد، درمانگاه تخصصی داخلی و ساختمان در حال ساخت مرکز پیشرفته ناباروری و تشخیص زودهنگام سرطان بازدید کردند.

سید خسرو شمسیان، مدیر مراکز پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی گفت: روزانه بیش از 2500 بیمار برای ویزیت به آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مراجعه می‌کنند. در 6 ماهه نخست امسال 480 هزار نفر ویزیت شده‌اند و  اگر این آمار را در طول سال بررسی کنیم حدود یک میلیون نفر خدمات خواهند بود.

 وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی محلی برای رسیدگی به اموری است که مردم به آن نیاز دارند، افزود: با توجه به آمار جمعیت مشهد آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی به یک سوم شهروندان خدمات ارائه می‌کند. تعرفه خدمات در این مرکز تقریبا دولتی است و  بیمارانی از قشر محروم و بیشتر از حاشیه شهر مشهد برای ویزیت مراجعه می‌کنند.

دکتر معین فرشچیان، عضو هیأت علمی گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز در این بازدید بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار کرونایی به مراکز آزمايشگاهی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده‌ند و تعداد ۶۰ هزار نفر از آنها به‌صورت رایگان ویزیت شده‌اند.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین اقداماتی که طی دو سال اخیر در آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد انجام شده راه‌اندازی مرکز تشخیص مولکولی است که اجرای آن را به عنوان یکی از مسئولیت‌های اصلی مجموعه جهاددانشگاهی احساس کردیم.تعرفه خدمات آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد تقریباً دولتی است

مجید علیزاده، مدیر داخلی آزمایشگاه وکیل‌آباد جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی نیز در بازدید نمایندگان مجلس از این آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه مجهز به دستگاه‌های اتوآنالایزر بیوشیمی تمام اتومات، سل کانترهای پیشرفته، الکترولیت آنالایزر، الایزاریدر، الایزاواش، بیلی روبین مترو، لمی لاموستس و مولکولی یا همان دستگاه توالی یاب است.

وی افزود: در این آزمایشگاه کلیه آزمایش‌های روتین، بیوشیمی، هورمون‌شناسی، سر‌ولوژی، هماتولوژی، ادرار، میکروب‌شناسی و کشت خون، بررسی گازهای خونی، زردی نوزادان و تست‌های انعقادی صورت می‌گیرد.

تعرفه خدمات آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد تقریباً دولتی است

انتهای پیام
captcha