قدرت الهی در کمین عوامل هتک حرمت قرآن است
کد خبر: 4117546
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
خطیب جمعه تهران:

قدرت الهی در کمین عوامل هتک حرمت قرآن است

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به هتک حرمت ساحت قرآن گفت: دولت‌های غربی از هتاکی به ادیان الهی و به ویژه دین اسلام حمایت می‌کنند و این کارها فقط کار یک نشریه نیست. همه حکومت‌های غربی در این جهت به نوبت عمل می‌کنند و همچنان ادامه دارد ولی اینها غافل هستند؛ «وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ». قدرت خدا در کمین اینهاست.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امروز 7 بهمن، در خطبه اول نماز این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه رضایت خداوند بالاترین مقامی است که انسان به آن می‌رسد، گفت: خداوند اهل تقوا را دوست دارد و مهمتر از بهشت، رفاه، لذایذ مادی و رهیدن از خطرات همین است که خداوند ما را دوست بدارد.

وی افزود: خداوند اهل خیانت و کفران نعمت را دوست ندارد و در مقابل اهل صداقت، امانت، دیانت، مقاومت و پایبند به اخلاق دینی را دوست دارد و اینها همگی نشانه‌های تقواست.

صدیقی در ادامه بیان تفسیر سوره حمد و آیه «اهدنا الصراط المستقیم» در خطبه‌های اول گفت: خداوند یک هدایت عمومی و یک هدایت پاداشی دارد. مثل قرآن هم مثل آفتاب است که «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا». وقتی زمین دل خراب شد تلاوت و قرائت قرآن و حکمت‌ها و برهان‌های قرآن در آن دل اثر نمی‌کند.

وی بیان کرد: ما در هر نماز از خدا درخواست «اهدنا الصراط المستقیم» داریم که این یک هدایت تکوینی، تثبیتی و استمراری است. همچنین نام دیگر آن، هدایت پاداشی است و هر کسی که از ابتدا راه خدا را انتخاب کرد و در خط مستقیم انسانیت، معنویت و دین حرکت کرد خدا نمی‌گذارد در راه بماند یا منحرف شود اما اگر از ابتدا انسان این خط را انتخاب نکرد و خودش راه خود را انتخاب کرد خدا هم او را در همان راه پیش می‌برد و این همان ضلالت است. در واقع خداوند در بدی را به روی او نمی‌بندد و از طرف خدا رها می‌شود.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: انسانی که به خودش واگذار شد زاویه‌اش با حق و خوبی‌ها بیشتر می‌شود و به جای رسیدن به مقاصد عالی به درکات جهنم نزدیک می‌شود. در حقیقت هدایت‌های بعدی خدا ناشی از انتخاب راه درست از ابتدا است که آیات متعددی در قرآن در این رابطه داریم.

صدیقی تصریح کرد: از منظر قرآن هر کسی به خدا ایمان بیاورد و توحید و دین خدا را انتخاب کند خدا هم قلب او را هدایت می‌کند که هدایت جذبی است و لذا هر کاری انجام می‌دهید باور داشته باشید که سایه خدا بر سر شماست و ما را هیچ جا تنها نمی‌گذارد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه رجب گفت: این ماه استغفار و روزه است پس در این ماه زیاد استغفار کنیم و ماه رجب را ماه بازگشت به خدا بدانیم. در کنار دعا و استغفار باید به فکر فقرا و مستمندان، کمک به دولت، تقویت نظام و نشان دادن غیرت و استقامت خود به دشمنان هم باشیم و در این صورت است که خداوند درهایی را در اقتصاد، فرهنگ و سایر امور باز خواهد کرد که فکرش را نمی‌کنیم.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز گفت: نماز ستون دین است و قرآن کریم نماز را به عنوان پناهگاه معرفی کرده و می‌فرماید: «وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ». در واقع خداوند خبر داده که این توفیق به همه داده نمی‌شود که در این سنگر مستقر شوند و از تیرهای سهمگین شیاطین جن و انس در امان بمانند.

وی افزود: در آیه دیگر خداوند می‌فرماید: «انَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَر»؛ نماز تنها یک قیام و قعود نیست و ملکوت نماز به صورت یک فرشته است و اگر کسی به حقیقت نماز دست پیدا کند، به عنوان یک مأمور ویژه از طرف خداست که ما را مراقبت می‌کند. نماز وود عاقلی است که روح و جان دارد و در عالم برزخ، خداوند یک گارد حفاظتی برای مؤمنان پیش بینی کرده که یکی از اعضای این گارد، نماز است.

صدیقی اظهار کرد: براین مبنا آموزش و پرورش، وزارت علوم، سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه، صدا و سیما وظیفه مهمی در ترویج نماز برعهده دارند.همچنین نباید از نقش فضای مجازی در این رابطه به سادگی گذشت و افراد بصیرت به نقش این فضا واقفند. هنرمندانی هم که خدا و قیامت را قبول دارند باید از هنر خود برای جذب نوجوانان و جوانان استفاده کرده و فیلم و برنامه بسازند و با هنر دلها را با سفره الهی آشنا کنند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز گفت: ایشان در بخشی از این پیام فرمودند «صف‌های نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته‌ فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد.» این همه کمک به جبهه‌ها یک معجزه بود که از همین مساجد و اجتماعات دینی این همه کمکها و شهدایی مانند شهید سلیمانی بروز و ظهور پیدا کرد و اینها تربیت شده صفوف نماز جماعت هستند. لذا اگر می‌خواهید در مسائل اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی اثرگذار باشید باید این صفوف جماعت را فشرده‌تر کنید.

خطیب جمعه تهران با اشاره اهانت به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی گفت: این جنگ علنی دنیای غرب علیه مقدسات الهی است. آنها به جنگ خدا آمده‌اند و قرآن را می‌سوزانند و به مقدسات ما اهانت می‌کنند؛ گاهی کاریکاتور پیامبر اکرم(ص) را می‌کشند و اخیرا هم به بهترین شخصیت قابل ارائه به بشریت در زمان غیبت و یک مجتهد و مرجع تقلید اخلاقی و سیاستمدار و هوشمند و اثرگذار در صیانت از جهان اسلام و شخصیت پرجاذبه برای جوانان اهانت کردند.

وی با بیان اینکه این اهانت به رهبری و یک شخص نبود، گفت: دنیای کفر از اسلام وحشت دارد و چون این انقلاب اسلام ناب را در صحنه آورد و پرچم اقتدار و عزت و استقلال و بیداری با این انقلاب روز به روز توسعه پیدا کرد، دنیای غرب در برابر جاذبه دین الهی و این انقلاب مبتنی بر اسلام ناب و پرچم حکومت دینی و هدایت آن توسط حاکم دینی به منزله مرد خدا و تولد جبهه‌های مقاومت هراس دارد.

صدیقی تصریح کرد: آنها با سلاح‌های گرم، ترورها، قصد کودتاها، مأموریت دادن به نفوذی‌ها، ایجاد فتنه‌ها و تحریک قومیت‌ها دیدند که جاذبه بیشتر شد و دیدند که در برابر این موج عظیم عرشی و آسمانی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند؛ «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ». لذا با جنایتی غیر قابل وصف و وحشی‌گری عجیب برخلاف شعارهای فریبکارانه آزادی بیان به قرآن جسارت کردند در حالی که در کشورهای خود محقق غیر مسلمان را که درباره هولوکاست نظری داده، بازداشت و جریمه می‌کنند اما به مدافعان اسلام و مسلمان میدان نمی‌دهند و واقعا خفقانی را در غرب شاهد هستیم.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: دولت‌های غربی از هتاکی به ادیان الهی و به ویژه دین اسلام حمایت می‌کنند و این کارها فقط کار یک نشریه نیست. همه حکومت‌های غربی در این جهت به نوبت عمل می‌کنند و شاهدیم این اتفاقات در هلند، سوئد، آلمان، آمریکا و ... می‌افتد و همچنان ادامه دارد و اینها غافل هستند؛ «وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ». قدرت خدا در کمین اینهاست.

وی با اشاره به ضرورت نمابش غیرت مسلمانان گفت: یکی از اهداف این اقدامات تست کردن غیرت و حساسیت جوامع اسلامی و توحیدی است. الحمدلله در کشورهای مختلف مردم راه افتادند و این جنایت عظیم را محکوم کردند و امروز هم در سراسر کشور پس از پایان نماز جمعه مردم غیور و بصیر و قهرمان ما حق مطلب را ادا خواهند کرد.

صدیقی افزود: در راستای این جنایت عظیم و توهین به مقدسات، دیدید که هم اشخاص و هم نهادهایی را تحریم کردند که از جمله آنها بخشی از سپاه پاسداران بود که ابتدا بنا داشتند در اتحادیه اروپا به عنوان تروریسم این مسئله را تصویب کنند. سپاه از روز اول تولدش خودش را فدای دین، کشور، انقلاب و آرامش و امنیت کشور کرده و در غم و شادی در شهر و روستا به عنوان یار و یاور مردم بوده و همیشه آماده شهادت بوده است.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: سپاه بزرگ‌ترین خدمت را نه به ایران، جبهه مقاومت، غزه، یمن و کشورهای آزادیخواه، بلکه به اروپاییها و آمریکاییها کرد و آتشی را که به نام داعش خودشان درست کردند، این شهید سردار سلیمانی که با اتکای به خدا و ابتکار عمل توانست حلقه‌ای از همه مجاهدین کشورهای مختلف تشکیل دهد و این گروه دست‌ساز آمریکا و اروپا را که می‌رفت ناامنی را جهانی کند، از بین ببرد و این آتش را خاموش کند و برای همیشه امنیت را برای بشریت به ارمغان آورد.

وی یادآور شد: اینها برای انتقام از این اقتدار، نفوذ و ایستادگی این کار را علیه سپاه کردند اما باید بدانند با این کارها سپاه قوی‌تر می‌شود و بینی شما را بیشتر از سابق بر خاک خواهد مالید.

صدیقی با اشاره به تحریم ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: امروز در همه وزارتخانه‌ها و ادارات، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و ستاد توانست طرح حجاب و عفاف را تدارک ببیند و به همه ادارات ابلاغ کرد و یک بلندگویی برای مظلومان است که دعوت به خیر می‌کند. در بعضی از استان‌ها سیستمی پیش بینی شده که هر خلافی در اداره‌ای انجام شود از طریق این شورای امر به معروف به بالاترین مسئول گوشزد می‌شود و اگر عمل نشد تعقیب می‌شود.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: دشمنان هم گویا دیدند ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حفاظت از احکام دین و خدمت به مردم مؤثر است، مورد تحریم قرار دادند.

انتهای پیام
captcha