معنویت؛ جوهره شخصیت الهی در زندگی انسان‌ها + عکس
کد خبر: 4117577
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد:

معنویت؛ جوهره شخصیت الهی در زندگی انسان‌ها + عکس

امام جمعه بوشهر گفت: معنویت جوهره شخصیت الهی در زندگی انسان‌ها و یکی از ویژگی‌های مهم ساختارساز در سبک زندگی اسلامی است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهربه گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، هفتم بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر بوشهر با بیان اینکه تقوا مایه نجات و عامل رستگاری انسان در دنیا و آخرت و نیز عامل جلب رضایت پروردگار متعال است، اظهار کرد: معنویت یکی از ویژگی‌های مهم در سبک زندگی اسلامی است. لذا، هیچ‌گاه نباید ضلع و بُعد مادی زندگی انسان بر بعد معنوی غالب شود، چراکه انسان دچار تزلزل‌های ساختاری در تمام ابعاد زندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگی انسان با تقوا، زندگی پر از معنویت و اخلاق و خدامحوری است، افزود: انسان در زندگی با معنویت مسیر زندگی‌اش با رعایت تقوای الهی و با خدا همراه است و نیز خدمت بدون توقع به مردم و نگاه آخرت‌گرا از نشانه‌های انسان متقی است. زندگی صحیح و دینی، زندگی کردن در گروه اقامه نماز مقبوله است. یکی از تجلیات زندگی انسان نماز است و نماز یکی از وصایای پیامبران الهی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه زندگی‌ انسان‌ها دارای تعالی است که زندگی مادی خود را بر حسب و پایه زندگی معنوی بنا و پایه‌گذاری کند، افزود: خانه دین انسان‌ها با نماز استوار است و اگر زندگی انسان با نماز همراه نباشد خانه دینی انسان آوار می‌شود و لذا قبولی تمامی اعمال در قبول شدن نماز به درگاه الهی است.

آیت‌الله بوشهری با بیان اینکه زندگی تقوایی دارای افق آخرت‌گرایی است، تأکید کرد: جامعه اهل نماز مقبول، باعث تعالی شخص، خانواده و جامعه می‌شود.

وی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد نهمین امام شیعیان حضرت جوادالائمه(ع) گفت: این امام همام می‌فرماید که باید انسان خودش را هر لحظه در محضر خدا بداند و گناه نکند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاسیه نماز گفت: نماز انسان را از فضای تنگ دنیا آزاد می‌کند و با اقامه نماز به سمت خدا می‌برد، لذا در این رابطه والدین و مربیان کوشش کنند که نماز در نهان کودکان و فرزندان نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر کوشاتر شدن و گماردن همت ویژه همه دستگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی فرهنگ‌ساز برای بزرگداشت فریضه مبارک نماز گفت: نماز نماد رشد علمی و فرهنگی افراد در زندگی اجتماعی است.

امام جمعه بوشهر تحرکات بی‌‌فرهنگی و عملیت‌های ضد دینی توسط کشورهای سوئد و هلند و دیگر کشورهای مزدور و ظالم غربی را محکوم کرد و افزود: توهین به قرآن در واقع توهین به ادیان الهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بر جهاد تبیین انقلاب و دستاوردها و پیشرفت‌های کشور تأکید کرد و گفت: مسئولان امور نظارت بر گرانی و عرضه قیمت‌های کالاهای مصرفی مراقبت کنند که کالاها و اجناس تولیدی که اکنون با قیمت چند برابری توسط سودجویان در بازار به فروش می‌رسد، جا دارد متولیان در این امور بررسی و نظارت جدی بر اقتصاد جامعه داشته باشند تا موجب اجحاف حق مردم نشود و تلاش کنید تا کاسب رضایت اقشار مختلف جامعه شوید.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha