جزئیات جشن‌های میلاد امام علی(ع) در بارگاه منور رضوی
کد خبر: 4119444
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

جزئیات جشن‌های میلاد امام علی(ع) در بارگاه منور رضوی

همزمان با ولادت مولی‌الموحدین، امیرمؤمنان حضرت علی(ع) ویژه برنامه‌ متنوعی به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) تدارک و پیش‌بینی شده است.

بارگاه منور رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، جمعه 14 بهمن‌ماه همزمان با شب ولادت امام علی(ع)، ویژه‌برنامه جشنی از ساعت 18 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) با مدیحه‌سرایی سیدمحمود علوی و شعرخوانی آئینی توسط وحید قاسمی آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیمیان سخنرانی این برنامه را بر عهده دارد و پس از آن گروه سرود گلدسته‌های حرم به اجرای برنامه می‌پردازند.

خاطره‌گویی مبارزان انقلاب اسلامی، دکلمه‌خوانی، جهاد تبیین و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قانع و پاینده‌فر از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

شنبه 15 بهمن‌ماه همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) نیز ویژه‌برنامه جشنی از ساعت 9:15 صبح در تالار ولایت حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، این برنامه با قرائتی چند از آیات قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مداح و ستایشگر اهل بیت(ع) محمد جعفرنژاد آغاز می‌شود.

دکلمه‌خوانی، اجرای سرود گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی توسط سیدرضا یعقوبی آل و مدیحه‌سرایی سیدجعفر ماه‌رخسار از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

همچنین همزمان با برگزاری این مراسم در صبح میلاد مولی‌الموحدین امام علی(ع) برنامه ویژه‌ای نیز در رواق بزرگ امام خمینی(ع) حرم مطهر رضوی از ساعت 11 با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha