معصومین(ع) چراغ‌های هدایت و روشنگر جامعه هستند
کد خبر: 4128632
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
امام جمعه موقت بوشهر:

معصومین(ع) چراغ‌های هدایت و روشنگر جامعه هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌غلامرضا هاشمی گفت: اهل طهارت و عصمت رسول‌الله(ص) وسیله نجات امت‌ها و نشانه‌های روشن دین و مروج قرآن و مرکز ثقل فضیلت و برتری هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌غلامرضا هاشمی

به گزارش ایکنا از بوشهر، نماز جمعه شهر بوشهر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌غلامرضا هاشمی امروز، ۲۶ اسفندماه با همکاری کانون فرهنگی ـ هنری امام هادی(ع) در محله ایثار منطقه یک اقامه شد.

امام جمعه موقت بوشهر، در خطبه‌های نماز آدینه با بیان اینکه مردم آگاه و انقلابی به‌عنوان نیروهای ذخیره دفاعی و ستون‌های استوار دین، مدافع ولایت فقیه و ارزش‌های فرهنگی و اسلامی هستند، گفت: پیامبر رحمت و پیشوای رهبران الهی در اصل به‌عنوان چراغ روشنی‌بخش ادراک و قلوب امت موحد است، که حضرت محمد(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت ایشان وسیله نجات امت‌ها و نشانه‌های روشن دین و مروج قرآن و مرکز ثقل فضیلت و برتری هستند.

استاد حوزه علمیه بوشهر با ابراز اینکه شایستگی، متعهد بودن به قوانین، رعایت اصل مردم‌داری، اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه، داشتن بصیرت و تقوای الهی و امانتداری به‌عنوان بخش مهمی از ملاک و شأنیت برای تصدی در دولت اسلامی و خدمت‌رسانی به اقشار مختلف است، تصریح کرد: توانمندی در ارائه برنامه، علم در اجرای تخصصی و بنیادین وظایف محوله و داشتن روحیه عدالت‌جویی به‌عنوان سه شرط اساسی برای پذیریش مسئولیت در دولت اسلامی از منظر رسول‌الله(ص) و امیرالمؤمنین(ع) است. که اگر این اصول مذکور رعایت و متعهدانه عملیاتی شود، آنگاه شاهد قدرت و توانایی و حرکت مثمر ثمر روزافزون آن حکومت و نظام برای رسیدن به اهداف متعالی و صحیح در تمامی ابعاد خواهیم بود.

وی علم و قدرت را به‌عنوان دو اصل شایسته‌سالاری در حوزه برنامه‌ریزی و مسئولیت در دولت اسلامی و انقلابی دانست و افزود: همه مسئولان و متولیان و همچنین خاص و عام جامعه سعی و تلاش کنند که طالب اسلام‌خواهی و عدالت‌خواهی باشند تا در اجرای عدالت به مانند حضرت امیرالمؤمنین(ع) بتوانیم موفق و شایسته عمل کنیم.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه هدایت رسالت همه ادیان توحیدی است که باعث می‌شود انسان‌ها را از ظلمت رهایی ببخشد، اظهار کرد: جهل، تفرقه، گناه و همه ظلمت‌ها ریشه در شرک و کفر دارد.

وی گفت: کلمه ظلمت در بسیاری از آیات قرآن کریم به‌صورت جمع آمده است و نور در همه جای قرآن به‌صورت مفرد آمده است و مصداق بارز آن ایمان و توحید است. لذا راز مفرده آمدن نور این است که در راه حق، هیچ‌گونه پراکندگی و دوگانگی وجود ندارد بلکه وحدت و یگانگی است.

خطیب موقت نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه راه‌اندازی پویش «شهر من روزه‌دار است» را حرکت فرهنگی و مجازی ارزنده دانست و افزود: بهارطبیعت و بهار فطرت ماه رمضان در اصل به‌عنوان مکتب توحید و عبودیت برای دستیابی به حال خوب و انس با قرآن و منعویت‌افزایی است و زمانی مناسب برای ترویج و تقویت فعالیت‌های قرآنی در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی است.

وی توافق ایران و عربستان را یک پیروزی بزرگ برای دولت انقلابی در عرصه میدان و دیپلماسی دانست و گفت: همه این امور را مدیون راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هستیم.
خطبه‌های نماز‌جمعه

 

حامد فکوری 

 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha