راه‌یابی ۱۶ بوشهری به مرحله مقدماتی بخش آوایی مسابقات قرآنی اوقاف
کد خبر: 4172418
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

راه‌یابی ۱۶ بوشهری به مرحله مقدماتی بخش آوایی مسابقات قرآنی اوقاف

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: ۱۶ نفر از فعالان قرآنی که در مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف حائز حدنصاب امتیاز شده‌اند به مرحله مقدماتی و کشوری راه پیدا کردند.

چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف 

علی‌اکبر مداح، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر، در گفت‌و‌گو با ایکنا از بوشهر، گفت: ۱۶ نفر از فعالان قرآنی آقایان و بانوان که در مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف حائز حدنصاب امتیاز شده‌اند به مرحله مقدماتی و کشوری راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: این مرحله از مسابقات در ۱۹ مهرماه امسال، ضبط و در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور توسط داوران ویژه و بین‌المللی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مداح از افزایش سهمیه استان بوشهر در مرحله مقدماتی کشوری بخش آوایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌ شده و نظر مساعد رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، سهمیه استان بوشهر در رشته‌های آوایی به ۱۶ نفر در بخش بانوان و آقایان افزایش یافت.

وی گفت: راه‌یافتگان به مرحله مقدماتی سراسری در بخش برادران آقایان محمدجماله در رشته قرائت تحقیق، محمدمهدی انگالیان در رشته قرائت ترتیل، عبدالعزیز کمالی، میلاد میگلی وسید عباس حسینی در رشته حفظ کل قرآن کریم، محمد شادور و ایمان شیخ در رشته حفظ ۲۰ جزء، سیف‌الله زحمتکش در رشته دعاخوانی و در رشته‌ی اذان محمدطاها محمدی و سید حامد ابطحی هستند.

مداح اظهار کرد: در بخش بانوان نیز سیده‌شکوفه حسینی در رشته قرائت تحقیق، الهه اعتمادی نژاد و سمیه‌سادات بحرانی در رشته قرائت ترتیل، زینب حسین‌آبادی در رشته حفظ کل قرآن کریم، سیده‌فاطمه جعفری برازجانی در رشته حفظ ۲۰ جزء، و سمیه احمدی در رشته دعاخوانی توانستند رتبه‌های برتر را از آن خود نمایند و به مرحله مقدماتی کشوری راه یابند.

این فعال فرهنگی و قرآنی افزود: مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه سوره‌های یس و الرحمن در ۲۹ مردادماه برگزار شد که ۱۸ نفر بانوی بوشهری و همچنین ۱۲ نفر فعالان قرآنی در بخش آقایان موفق به کسب مجوز در مرحله استانی شدند.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امورخیریه بوشهر با اشاره به اینکه آزمون مرحله استانی این دوره از رقابت‌ها در ۲۷ مهرماه سالجاری برگزار می‌شود، گفت: به جز ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن که صرفاً در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود، مرحله بعدی رقابت‌های بخش معارفی نیمه اول آذرماه سالجاری به‌صورت نیمه‌متمرکز از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و برگزیدگان آن به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند که نیمه دوم دی‌ماه سال جاری در استان قم برگزار خواهد شد.
 
حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha