برپایی میز شورای فرهنگ عمومی در استانداری بوشهر
کد خبر: 4180234
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

برپایی میز شورای فرهنگ عمومی در استانداری بوشهر

میز شورای فرهنگ عمومی در استانداری بوشهر با سخنرانی ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور برپا شد و طی آن آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری اهم مشکلات فرهنگی استان را مطرح کرد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، میز شورای فرهنگ عمومی در استانداری بوشهر همزمان با سراسر استان‌ها، روز گذشته، با سخنرانی ویدیو کنفرانسی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر نیز در بخشی از این جلسه با گرامیداشت روز شورای فرهنگ عمومی گفت: الحمدلله در استان هر نقطه‌ای که امام جمعه داشته باشد، جلسات شورای فرهنگ عمومی در آن برگزار می‌شود و جلسات نیز بسیار منظم و پرمحتوا بوده و مصوبات هم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در سطح ملی ممتاز استان است و رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به این استان دارد. استان بوشهر از حیث شرایط خاص جغرافیایی هفت معضل فرهنگی در سطح امور اعتقادی داشت که در این رابطه از حیث فرهنگی نظام مسائلی که نیاز بود طراحی شد. پنج مساله اولویت‌دار وجود داشت که درباره آن نخبگان فرهنگی استان تدبیر کردند و به شورای عالی فرهنگی کشور ارائه شد که آثار و برکات خوبی در اجرا داشت.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی ۱۰ نیاز جدی دارد تا تحول راهبردی و بنیادین در آن ایجاد شود و تا آن تحول ایجاد نشود شورای فرهنگ عمومی نمی‌تواند آن کارایی و کارآمدی لازم را داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم ریاست جمهور و شورای فرهنگ عمومی کشور با نگاه جدیدی که شکل گرفته و به حوزه فرهنگ که اساس زندگی انسان و جان مایه تمدن و ساختارسازی شخصیتی انسان است توجه ویژه داشته باشند و اعتبارات لازم را تخصیص و بر اجرایی شدن مصوبات آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عموی استان بوشهر منظم برگزار می‌شود و بسیار پربار است و این استان به عنوان استانی الگو در سطح کشور مطرح است. همچنین درباره اجرایی شدن برش‌های استانی باید این‌گونه اشاره تحلیلی کنم که مهندسی فرهنگی این کشور به خاطر تعللی که در دولت قبل شد متوقف بود اما با آمدن دولت و تدابیری که شد در حال حاضر در مقام تدبیر راهبری آن هستند و هنوز ابلاغ نشده است؛ برش استانی آن حدود هشت سال قبل در استان زده شد که استان بوشهر از این لحاظ استان اول بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بوشهر گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم است هرچه زودتر ابلاغ کند و که هم در فضای عمومی و تخصصی پیوست های فرهنگی، اجرایی لازم داشته باشد. مصوبات شورای فرهنگ عمومی اگر مخالف قوانین باشد که قابلیت اجرا ندارد و اگر موافق باشد که تصویب می‌شود لذا قوانینی که تصویب می‌شود باید در عرصه اجرایی توسط نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تلقی و ابلاغ شود و تخلف از آن توسط کسانی که باید اجرا کنند و پیگرد قانونی دارد.

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha