نشان برتر جشنواره «ابوذر» به ایکنای بوشهر رسید + عکس
کد خبر: 4198463
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

نشان برتر جشنواره «ابوذر» به ایکنای بوشهر رسید + عکس

در آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر»، سیده‌فردوس رضوی، خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) در بخش تولید گزارش ویدئو حائز نشان و مقام برتر این جشنواره استانی در بوشهر شد.

تجلیل از سیده‌فردوس رضوی، خبرنگار ایکنا

به گزارش ایکنا از بوشهر، سردار پاسدار عبدالرضا دشتی، جانشین سپاه امام صادق(ع) بوشهر، امروز، ۱۷ بهمن‌ماه، در آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» که در محل حسینیه عاشقان ثارالله(ع) محله جانبازان منطقه یک مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها در ایجاد امیدآفرینی و ترویج روحیه نشاط در جامعه نقش مهمی دارند و در شرایطی که مردم درگیر مشکلات هستند اصحاب رسانه می‌تواند با جهاد تبیین، امیدآفرینی در جامعه ایجاد کند.

جانشین سپاه امام صادق(ع) بوشهر در ادامه افزود: اصحاب رسانه در تحلیل شاخصه‌ها و انعکاس عقب‌افتادگی و مشکلات جامعه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارند و باید با جهادتبیین دستاورد‌های انقلاب در پیشرفت جامعه در بخش‌های مختلف مورد توجه ویژه قرار بگیرد. سرعت پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون بسیار است. باید این پیشرفت‌ها منعکس تا امیدآفرینی در جامعه محقق شود.

سردار دشتی تأکید کرد: با صحبت کردن انتظارات مردم برآورده نمی‌شود و در این راستا از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در عرصه تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ابعاد گوناگون کمک کنند.

مهراب کیانی، داور نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر نیز اهمیت برگزاری جشنواره ابوذر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: جشنواره ابوذر قطعاً سبب ارتقای کاری رسانه‌ها می‌شود که این مهم تاکنون محقق شده است. جشنواره رسانه‌ای ابوذر هر سال برگزار می‌شود که آثار فاخر و پُرمحتوا به نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر ارسال شد که نشان از رشد قلمی اصحاب رسانه در حوزه خبر، یادداشت و گزارش است.

وی ادامه داد: در برخی جهات کار برای داوران نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان به لحاظ کیفیت بالای آثار سخت بود و همچنین در بررسی آثار سلایق شخصی دخالت داده نشد و نگاه تخصصی شده است.جایگاه استان بوشهر در عرصه رسانه و مطبوعات قدمت بالایی دارد است و این استان در عرصه چاپ مطبوعات و روزنامه از قدمت دیرینه و درخشانی برخوردار است.

عبدالرحیم افروغ، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر و با تأکید بر انعکاس دستاورد‌های انقلاب اسلامی نقش اصحاب رسانه را بسیار مهم دانست و گفت: امروز نقش رسانه به‌عنوان ضلع تبیین‌گر و اندیشه برای همه مشخص است. امروز رسانه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند و در آستانه انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال نقش اصحاب رسانه در مقابله با هجمه دشمنان و افزایش آگاهی مردم بسیار مهم است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: مردم با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات همواره دشمنان را ناکام گذاشته‌اند و این بار هم حماسه دیگری خلق می‌کنند.

سرهنگ پاسدار محسن رضایی‌نژاد، رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر در آئین اختتامیه نهمین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر، گفت: امروز در شرایط بسیار حساس دو حماسه سیاسی و اجتماعی قرار داریم و انتخابات مهم در پیش‌رو قرار دارد و دشمن با ابزار رسانه‌ای دنبال حضور کم‌رنگ مردم در این عرصه مهم سیاسی اجتماعی است.

سرهنگ رضایی‌نژاد افزود: دشمن در جنگ ادراکی می‌خواهد ذهن جوانان را مدیریت تا در زمین آنان بازی کند و از این جهت، رسالت اصحاب رسانه جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌های داخلی در این عرصه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر اظهار کرد: جشنواره ابوذر همه ساله در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود و کمک به توسعه ظرفیت رسانه‌های کشور، شناسایی استعدادها، تجلیل از اصحاب رسانه که در تولیدات انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند و تجلیل از تولیدات محتوایی که در رابطه با پیشرفت‌های کشور از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

وی از معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان خبر داد و گفت: از ۸۰۰ اثر ارسالی ۳۴ اثر در ۱۲ بخش تولیدات رسانه‌ای برگزیده شد. که در این جشنواره رسانه‌ای تعداد ۹ نشان ممتاز به آثار خبرنگاران و کارشناسان چندرسانه‌ای صداوسیمای مرکز بوشهر تعلق گرفت. 

گفتنی است، در پایان این مراسم از سیده‌فردوس رضوی، خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به عنوان حائز نشان و مقام برتر جشنواره استانی «ابوذر» در بخش تولید گزارش ویدئو با اهدا لوح سپاس و تندیس از سوی سردار پاسدار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر تجلیل شد.

تجلیل از سیده‌فردوس رضوی، خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن تجلیل از سیده‌فردوس رضوی، خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن اختتامیه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» اکبر اقبال‌مجرد، خبرنگار ایرنا اختتامیه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» مهراب کیانی، داور نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر

اختتامیه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» اختتامیه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» عبدالرحیم افروغ، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر اختتامیه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» اختتامیه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» سعید رضایی، خبرنگار مهر سرهنگ پاسدار محسن رضایی‌نژاد، رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha