آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن بسیج از اوایل خرداد
کد خبر: 4211766
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
حجت‌الاسلام لیمویی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن بسیج از اوایل خرداد

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج با اشاره به بخشی از جزئیات دوره جدید مسابقات قرآن بسیج گفت: ثبت‌نام برای حضور در این مسابقات از اوایل خردادماه آغاز می‌شود.

شروع ثبت نام مسابقات قرآن بسیج از اوایل خردادماه

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد آخرین وضعیت دوره جدید مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج گفت:‌ ثبت‌نام برای حضور در دوره سی‌ویکم این مسابقات از پنجم خردادماه آغاز می‌شود و تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از چهار هزار مسجد میزبان مسابقات خواهد بود، افزود: مسابقات در سی و یکمین دوره از مرحله بین مساجد شروع می‌شود و این مساجد، میزبان مسابقات قرآن کریم بین مخاطبان همان منطقه خواهند بود.  

لیمویی با اشاره به اینکه مرحه نهایی این مسابقات آذرماه امسال برگزار خواهد شد، اظهار کرد: دوره جدید مسابقات همچون سال قبل در سه بخش «فردی»، «خانوادگی» و «گروهی» برپا می‌شود. امیدواریم بتوانیم مسابقات در دو بخش خانوادگی و گروهی را از طریق شبکه‌های رسانه ملی پخش کنیم.

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: رویکرد امسال این است که در پایان هر بخش از مسابقات از مربیان، مدیران قرآنی و قرآن‌آموزان مساجدی که قرآن‌آموز برتر داشته‌ باشند، تجلیل شود. امیدواریم در آخر و در مرحله ملی نیز بتوانیم از مساجد برتر کشور که قرآن‌آموزان برتری را تربیت کرده‌اند، تجلیل کنیم. 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد هدف‌گذاری میزان ثبت‌نام در این دوره اظهار کرد: پیش‌بینی ما بر این است که تعداد افرادی ثبت‌نامی بیشتر از سال گذشته باشد، رشته‌ها به صورتی تعریف شده است که عموم مردم بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

لیمویی افزود: کمتر رقابت قرآنی وجود دارد که در آن رشته‌هایی خاص قرآن‌آموزان کمتر از هفت سال تعریف شده باشد اما در مسابقات بسیج این رشته‌ها برای کودکان تعریف شده است. در مسابقات بسیج عموم مردم و اقشار مختلف بسیج از بسیج پزشکی تا کارگری، دانش‌آموزی، دانشجویی و ... پای کار بوده‌اند، بر همین اساس و با توجه به عدد و رقم‌های قرآنی که این روزها میلیونی شده است ما نیز امیدوار هستیم بتوانیم بیش از یک و نیم میلیون مخاطب را در مسابقات داشته باشیم. 

رئیس دارالقرآن بسیج در پایان در مورد تغییرات محتوایی مسابقات در دوره سی و یکم بیان کرد: به لحاظ محتوایی مسابقات امسال در بخش‌های آوایی، مفاهیم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود. کلیت رشته‌ها همان رشته‌‌های دوره گذشته است، اما عناوین و محتواها تغییراتی داشته باشد. در تلاشیم تا بیستم اردیبهشت‌ماه آیین‌نامه مسابقات شامل تمام جزئیات زمانی و فنی منتشر شود. 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سکینه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۵:۱۰
0
0
مسابقات برای کودکان هم باشد
captcha