دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
کد خبر: 4212451
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲

دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاهها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از راوبط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در متن این بیانیه آمده است :بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا، در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.

این بیانیه می‌افزاید: دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد.

در ادامه آمده است: شکل گیری ، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می دهد. گستردگی ، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می شود.جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این بیانیه ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاهها ، مراکز علمی و فرهنگی جهان ، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت شده است.

این بیانیه می‌افزاید: بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی ترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا  در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه ، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

 

انتهای پیام
captcha