قرآن کریم حاوی آموزه‌های اخلاقی و سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 1343283
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
حجت‌الاسلام محمودی‌:

قرآن کریم حاوی آموزه‌های اخلاقی و سبک زندگی اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان در دیدار با کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: قرآن کریم حاوی آموزه‌های اخلاقی و سبک زندگی اسلامی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی پناه محمودی‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان در دیدار با کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دشتستان اظهار کرد: قرآن بسان دریایی ژرف است، شگفتی‌هایش پایان‌ناپذیر است و ناشناخته‌هایش را کرانی نیست پندنامه‌ای سودآور و ارزشمند است.



وی اضافه کرد: اولین مرحله بهره‌‏مندی از قرآن، تلاوت آیات آن است باید سعی کنیم تلاوت ما، شبیه تلاوت حضرت رسول(ص) باشد، زیرا تمام رفتار، سنت و سیره ایشان، از جمله تلاوت‌شان، برای جامعه اسلامی اسوه‌ای حسنه است.



وی تأکید کرد: قرآن کریم حاوی آموزه‌های اخلاقی و سبک زندگی سالم با ویژگی‌ها و شاخصه‌های یک زندگی اسلامی برای رسیدن به سعادت بیان شده است.



در ادامه خلیل حسن‌پور، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دشتستان اظهار کرد: قرآن کریم معجزه‌ جاودان و کتابی باقی و ابدی است که برای همیشه سندی بر حقانیت پیامبر اسلام(ص) به شمار می‌رود و هادی انسان‌ها در همه اعصار و زمانه است.



این فعال قرآنی اضافه کرد: رشد و تکامل بشر تا آن جا رسید که خداوند زمینه را براى بعثت آخرین پیامبر الهى و فرستادن آخرین کتاب آسمانى فراهم دید، ازاین رو، پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) را مبعوث کرد و قرآن کریم را بر او فرود آورد، رشد فکرى و شرایط اجتماعى،اقتضاى نزول قرآن بر پیامبران پیشین را نداشت.



وی در پایان یادآور شد: قرآن، کلام اعجازآمیز خداوند بزرگ است که برای هدایت بشر به پیامبر اسلام(ص) وحی شد و همزمان با نزول این وحی الهی بر رسول گرامی اسلام، به وسیله یاران آن وجود مقدس، نوشته و در مصحف‌ها نگهداری می‌شد.

captcha