اکران تئاتر چهل ساله «قلندرخونه» به کارگردانی صغیری در بوشهر
کد خبر: 1379500
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰
به مناسبت هفته بوشهر؛

اکران تئاتر چهل ساله «قلندرخونه» به کارگردانی صغیری در بوشهر

گروه هنر: مسئول اجرا و نظارت و دبیر ستاد بزرگداشت هفته بوشهر از اکران و به روی صحنه رفتن تئاتر «قلندرخونه» پس از 40 سال به همت استاد ایرج صغیری، خبر داد.


امید پارسایی‎فر، مسئول اجرا و نظارت و دبیر ستاد بزرگداشت هفته بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: این کارگردان بزرگ تئاتر کشور به همراه بزرگان تئاتر استان به مناسبت «هفته بوشهر» چند صحنه از تئاتر «قلندرخونه» را به روی صحنه خواهند برد.



مسئول اجرا و نظارت و دبیر ستاد بزرگداشت هفته بوشهر بیان کرد: هنرمندان پیشکسوت بوشهری و بازیگران سابق «قلندرخونه» هم اکنون در حال تمرین در یکی از سالن‌های نمایش این شهر برای حضوری مجدد و خاطره‌ساز بر روی صحنه با تئاتر «قلندرخونه» هستند.



پارسایی‎فر افزود: «قلندرخونه» یکی از نمایش‌های تاثیرگذار استاد ایرج صغیری در تئاتر کشور بوده که در دوران خود مورد توجه بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر کشور به خصوص علاقمندان به تئاتر و سینما قرار گرفت.



مسئول اجرا و نظارت و دبیر ستاد بزرگداشت هفته بوشهر گفت: در این تئاتر هنرمندان پیشکسوت «قلندرخونه» در نقش اصلی خود به روی صحنه می‌روند. همچنین چندتن، از هنرمندان جوان استان به جای هنرمندان سابق این تئاتر که اکنون در قید حیات نیستند، به ایفای نقش خواهند پرداخت.



وی ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار هنرمندان بزرگی همچون استاد ایرج صغیری، رامتین بالف، احسان عبدی پور و بسیاری از هنرمندان و فیلمسازان سرشناس بوشهری در برنامه‌های هفته بوشهر دارند.



مسئول اجرا و نظارت و دبیر ستاد بزرگداشت هفته بوشهر تصریح کرد : هم‌اکنون ستاد «هفته بوشهر» با حضور هنرمندان سرشناس بوشهری فعال بوده و با فرارسیدن 12 اسفندماه، آغاز «هفته بوشهر» برنامه‌های خود را ارائه خواهند کرد.



پارسایی‌فر در پایان یادآور شد: اجرای تئاتر گوناگون، موسیقی، جشنواره‌های مختلف و دعوت از چهره‌های مطرح ملی از جمله برنامه‌هایی است که برای بزرگداشت «هفته بوشهر» تدارک دیده شده است.

captcha