همایش « ایثارگران و خانواده شهدا » در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 1382052
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵
با حضور مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور؛

همایش « ایثارگران و خانواده شهدا » در بوشهر برگزار شد

گروه اندیشه: همایش «ایثارگران و خانواده شهدا» با حضور غلامرضا یاوند عباسی، مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور در استانداری بوشهر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، غلامرضا یاوند عباسی، مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور در همایش «ایثارگران و خانواده شهدا» که در سالن اجتماعات استانداری بوشهر برگزار شد، گفت: مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی سه وظیفه را بر عهده دارند که در قبال ایثارگران باید انجام گیرد.



مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور افزود: نخستین وظیفه‌ای که این مشاوران بر عهده دارند رسیدگی به ایثارگران مجموعه خودشان است و نظارت بر حسن اجرای قوانین در راستای زنده نگه‌داشتن ایثار و شهادت را از اهداف خود دانسته و این افراد را درک کرده و فضایی پرنشاط را برایشان فراهم آورند.



وی تصریح کرد: دومین وظیفه این مشاوران در قبال مراجعه‌کنندگان بوده و باید کارهایشان را پیگیری کرده و در حد راهنمایی و مشاوره دادن به نحو احسن آن‌ها را کمک کرده و بهترین محیط را برایشان فراهم کنند.



عباسی اظهار کرد: سومین وظیفه این مشاوران در قبال همه آحاد جامعه بوده و نباید نسبت به این افراد بی‌توجه بوده و باید نظارت و صیانت فوق العاده‌ای به این قشر داشت.



وی ادامه داد: یکی از مشکلات در مورد رزمندگان است و این قشر آنقدر مظلومند که هیچ وقت اسمی از آن‌ها برده نشده اما باید به خاطر داشته باشید که این قشر اگر نبود هیچ‌گاه کسی جانباز و شهید نمی‌شد.



عباسی افزود: در این ارتباط اقداماتی صورت گرفته و سند راهبردی تهیه شده و اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت مورد بررسی قرار گرفته که پس از تصویب رزمندگان پس از سال‌ها صاحب مرجعی برای رسیدگی به امورشان می‌شوند.



وی ادامه داد: در خصوص کسورات بیمه و بازنشستگی و درمان به مشکلاتی برخورده بودیم که خوشبختانه بیمه و بازنشستگی حل شده و فقط مشکلات درمان باقی مانده که دستگاه‌های اجرایی در این مود تخصصی نداشته‌اند.



عباسی ادامه داد: قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران به دلیل ابلاغ نشدن دچار مشکل شده و رئیس جمهور آن را ابلاغ نکرده و قانونا پس از 10 روز رئیس مجلس آن را ابلاغ کرده اما دستگاه‌ها آن را تمکین نکرده و خواستار آن شدند که رئیس جمهور آن را ابلاغ کند.



مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران اظهار کرد: برای نخستین‌بار در قانون بودجه‌ای با عنوان شاهد و ایثارگر برای بعضی از دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است. سعی کنید جلساتی که در استان برای حل مشکلات این قشر می‌گیرید در سطح شهرستان‌هایتان نیز گرفته تا مشکلات هر چه سریع‌تر حل شود.



مصطفی سالاری، استاندار بوشهر نیز در این آئین اظهار کرد: ایثارگران شایسته خدماتی بیشتر از این بوده و ما از ابتدای حضورمان پیگیر این مسئله بودیم که برای این عزیزان خدماتی شایسته انجام شود.



استاندار بوشهر افزود: مسئولیت بزرگی بر دوش ما بوده که این ایثار و فداکاری را پاسخ گفته تا بتوانیم با سربلندی زندگی کرده و آرمان‌های خود را ارج گذاریم.



وی تصریح کرد: گام‌هایی در دولت تدبیر و امید برای این عزیزان برداشته شده که می‌توان ‌به پرداخت هزینه‌های درمان و خدمات این‌چنینی اشاره کرد.



این مقام عالی دولت در استان بوشهر تصریح کرد: این‌گونه جا افتاده است که 70 درصد هزینه‌های درمان را مردم پرداخت کرده و 30 درصد دیگر بر عهده دولت و بیمه‌ها بوده اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به تصمیم‌گیری‌های خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.



وی ادامه داد: قرار شده در مقوله هدفمندی یارانه‌ها در نوبت دوم بخشی از یارانه‌های کمکی به مردم به مقوله سلامت منتقل شده و با این شرایط در سال‌های آتی توازنی بین پرداخت‌های درمانی برقرار شود.



سالاری افزود: در بعضی از دستگاه‌ها که منابع مالی محدودی داشته‌اند نارسایی‌های مالی سبب شده که خیلی از موارد و حق و حقوق منظم پرداخت نشود و نگاه رئیس جمهور محبوب‌مان باعث شده که بتوانیم با توجه به این شرایط سخت حرمت‌ها و جایگاه‌ها را حفظ کنیم.



وی ادامه داد: ساختمان‌ها و پیاده‌روهای متعددی در دست ساخت داریم که برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب نبوده که از همه دستگاه‌های ذیربط می‌خواهم در طراحی اولیه این موضوع را مد نظر قرار داده و تدابیر لازم را بیندیشند.



سالاری در پایان خواستار شد: از عبدالله یونسی، مشاور امور ایثارگران استان بوشهر می‌خواهم که مراجعات موردی به حوزه ایشان کمتر شده و بیشتر به سمت بنیاد شهید رفته و در بعد کلان کار کرده و از طریق مراجع ذیربط با مراجعه‌کنندگان در ارتباط باشد.

captcha