سفر 40 هنرمند شاخص ایران به بوشهر
کد خبر: 1386312
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

سفر 40 هنرمند شاخص ایران به بوشهر

گروه هنر: 40 هنرمند شاخص سینمای ایران با حضور حسین قنادیان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به بوشهر سفر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، 40 هنرمند شاخص سینمای ایران به همراه رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به استان سفر کرده و در ابتدای این سفر در قالب راهیان نور دریایی از مناطق جنگی و عملیاتی جزیره خارگ بازدید کردند.

هنرمندان شاخص سینمای ایران که به دعوت سازمان بسیج هنرمندان بوشهر به این استان سفر کردند در طول مدت اقامت‌شان از موزه سردار مبارز علیه استعمار انگلیس شهید رئیسعلی دلواری و نیروگاه اتمی بوشهر بازدید و با ایثارگران دفاع مقدس به عنوان نماد مقاومت خلیج فارس و آیت‌ا‌لله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی استان و امام جمعه بوشهر دیدار می‌کنند.

بنا به این گزارش، هنرمندان ایرانی در این سفر سیدعباس عظیمی، علی ابراهیمی، محمود پاک‌نیت، پروانه مرزبان، ابوطالب صادقی، قطب‌الدین صادقی، بهروز بقایی، داریوش اسدزاده، محمدرضا بایرامی، رحیم خدومی، ابراهیم حسن‌بیگی، مهوش صبرکن، مهدی قزلی، غزل همت، محموبه بیات، انیسه شاه‌‌حسینی، نرگس آبیار، نورا حق‌پرست، منیژه آرمین، صفیه آقاجانی، مسعود اپیدکار، محمد سرلک‌فر، حسام دژند کرمانی، حسین حاجی، احمد رشکی، احمدعلی محسن‌زاده، محمدحسن حیدری، محمود عبدالحسینی، فضل‌الله بختیار، زرین تاج بهرامی، میرزاده جهانشاهی، زهره حسینی، فاطمه فرحانی‌‌خواه، هادی آزرم، هوشنگ توکلی، محسن سلیمانی، احمد پیله‌چی، محمدرضا اسلام‌لو، محمد خزاعی، محمدرضا شرف‌الدین، رضا صفایی‌پور و...هستند.

در ادامه این سفر حسین قنادیان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در جمع هنرمندان در جزیره خارگ اظهار کرد: خداوند این توفیق را به ما داد تا با همکاری سایر ارگان‌ها از جمله وزارت‌خانه‌های نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف ارتباط منطقی با این سرزمین، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها را شاهد باشیم و پس از گذشت 35 سال از انقلاب، دور هم جمع شویم و حرفی برای گفتن داشته باشیم و این به برکت خون شهیدان است.

وی اضافه کرد: مادر شهید بهروز صبوری امروز در کنار ما حضور دارد و دو هفته پیش پس از 31 سال فرزند خود را پیدا کرد و بزرگ‌ترین برکت کاروان ما بودند و امیدوارم خداوند به واسطه حضور ایشان، درس‌هایی را از رشادت‌های این مردم به ما بدهد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تصریح کرد: دوستان ما در این جزیره، همزمان با بازدید از مناطق مختلف، توضیحات لازم را خواهند داد و شاید خیلی‌ها برای بار نخست اینجا را که می‌بینند اشتیاق به حضور داشته باشند اما ماندن مردم در اینجا با رشادت‌ها و سختی‌هایی همراه بود و حال فکر کنید در هنگام حمله دشمن، هیچ راه خروجی از جزیره مهیا نبود و در گرمای طاقت‌فرسای تابستان، باید با دشمن مقابله می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: ظاهر این منطقه صنعتی و زمخت است، اما مردمی صبور و لطیف دارد که با وجود همه سختی‌ها و مشکلات ایستادند و هواپیماهای آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی چه از قبل و چه تا بعد از جنگ همواره بر روی این جزیره می‌چرخیدند و هر جنبنده‌ای را زیر نظر می‌گرفتند اما مردم مقاومت کردند تا ما امروز شاهد رشادت‌های آنها باشیم.

قنادیان با اشاره به شعار سردمداران خارجی مبنی بر حقوق بشر اذعان کرد: آنها همیشه دم از حقوق بشر می‌زنند، اما حقوق بشر هشت سال در این جزیره له شد.

قنادیان گفت: با هم بر سر مزار این شهیدان خواهیم رفت و این را خواهید دید و جا دارد از این به بعد در هر کجا از این سرزمین قدم برمی‌دارید، بدانیم که شهیدانی در اینجا از جان خود گذشتند و مقاومت کردند.

یادآور می‌شود، هنرمندان شاخص سینمای ایران در شامگاه چهارشنبه، 21 اسفند 92 ساعت 18:45 در سالن ستاد فرماندهی سپاه امام صادق(ع)، با آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی استان و امام جمعه بوشهر دیدار خواهند کرد.

captcha