حوزه‌های علمیه و مدارس دینی مراکز ترویج معارف اهل بیت(ع) و مبانی قرآن است
کد خبر: 1387865
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

حوزه‌های علمیه و مدارس دینی مراکز ترویج معارف اهل بیت(ع) و مبانی قرآن است

گروه اندیشه: آیت‌الله محمدی گلپایگانی گفت: حوزه‌های علمیه و مدارس دینی یکی از مراکز مهم ترویج معارف اهل بیت(ع)، مبانی قرآن و آموزه‌های دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در در آئین افتتاح حوزه علمیه بندر کنگان مصوب سفر مقام معظم رهبری در فروردین‌ماه 1390 به شهر عسلویه، با بیان اینکه اختلاف میان مسئولان آفتی خطرناک برای نظام است و نباید از این آفت غافل ماند، اظهار کرد: اگر علمای دینی ما وجود نداشتند، امروز نمی‌توانستیم تناقض و تفاوت میان راه اشتباه و راه درست را به خوبی تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه بزرگان دینی ما نیز از این مراکز برخاستند، بیان کرد: فاصله زمانی زیادی بین ما با طلوع اسلام وجود دارد و اگر در آن زمان امکانات و تکنولوژی به این وسعت وجود داشت و معارف بی کم و کاست به نسل های امروزی منتقل می‌شد، امروز هیچ مشکلی وجود نداشت و خیلی از مسائل ما حل بود.

گلپایگانی با بیان اینکه 30 هزار حدیث و آموزه دینی در همین راستا منتشر شده است، افزود: علوم اسلامی سینه به سینه و با مشقت‌های فراوان به دست ما رسیده است و باید در این‌باره به خوبی و بدون نقص عمل کنیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه برای نخستین‌بار است که به شهر کنگان سفر می‌کند، عنوان کرد: به برکت قدوم مبارک مقام معظم رهبری در این شهرستان ولایت‌مدار امروز پروژه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی این شهرستان متناسب با نیاز منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اسلام در حال پیشروی است و دشمنی دشمنان ما نیز در این راستا به علت از هم پاشاندن کاخ‌های عنکبوتی آنان بی‌دلیل نیست، همانگونه که وضعیت اوکراین بیانگر همین امر است.

هشدار جدی به علمای اهل سنت و شیعه در مورد جریان شیطانی تکفیری

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در خصوص جریان شیطانی تکفیری هشداری جدی به علمای اهل سنت و شیعه داد و افزود: جریان تکفیری امروز در حال ترویج و تبلیغ به طور گسترده است. این جریان نه شیعه و نه مذهب اهل سنت را می‌شناسد و با فتوای برخی علمای خود فروخته وبا هدف ضربه به دین مبین اسلام وارد شده است.

وی اشاره‌ای به نبش قبر «حجر بن عدی» توسط این گروه کرد و گفت: این جریان اعلام کرده در صورتی که به نجف برسند با مزار حضرت علی(ع) نیز چنین خواهند کرد.

سوریه در خط مقدم مبارزه با جریان تکفیری است

وی اظهار کرد: راز حمایت ما از سوریه به دلیل قرار گرفتن این دولت در خط مقدم مبارزه با اینگونه جریان‌هاست. امام در گذشته نیز خواب شیطانی این گونه گروه‌ها را با صدور فتواهای مختلف بر هم زد تا به اسلام کوچکترین ضربه‌ای وارد نشود. در زمان معظم‌له نیز این کشور مدارج ترقی را نه به صورت پلکانی و بلکه به صورت جهشی طی کرده است.

بوشهر در خط مقدم جنوب کشور محکم ایستاده است

آیت‌الله محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در خط مقدم جنوب کشور استان بوشهر محکم و خط شکن چنان ایستاده است که هیچ کس جرأت نظر داشتن به این خاک را ندارد و باید مسائل دینی و فرهنگی در این منطقه به طور خاص دیده شود.

وی اظهار کرد: طلبه‌ها و دانش‌آموختگان این مکان نیز باید در پر کردن خلأ ارزش‌های اسلامی به خوبی عمل کرده و آموزه‌های اصیل دینی را به خوبی به آیندگان منتقل کنند.

اختلاف میان مسئولان آفتی خطرناک برای نظام است

وی افزود: البته نباید از اختلاف میان مسئولان که یکی از آفت‌های خطرناک برای نظام به شمار می‌رود، غافل ماند. مسئولان نیز نباید اجازه دهند که افراد چرب‌زبان که در لباس خیرخواهی وارد می‌شوند به میان آنان نفوذ کرده و باعث تفرقه شوند چون این معضل تنها امری است که به توسعه کشور ضربه می‌زند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم نیز به طور همزمان و با ویدئو کنفرانس چهار پروژه حوزه علمیه کنگان با سه هزار و 950 متر مربع زیربنا، کانون پرورش فکری نخل تقی و سیراف هر کدام با 920 مترمربع زیربنا و پل ولایت میان عسلویه و روستای بساتین به طول 500 متر از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

captcha