نخستین «یادواره سردار شهید کرامت و ۴ شهید روستای بنار سلیمانی» برگزار شد
کد خبر: 1387881
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷

نخستین «یادواره سردار شهید کرامت و ۴ شهید روستای بنار سلیمانی» برگزار شد

گروه اندیشه: نخستین «یادواره سردار شهید کرامت و چهار شهید روستای بنار سلیمانی» با حضور مقامات کشوری و لشکری در روستای بنار سلیمانی شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد‌حسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نخستین «یادواره سردار شهید کرامت و چهار شهید روستای بنار سلیمانی» با تأکید بر ولایت‌مداری مردم استان بوشهر اظهار کرد: مردم استان بوشهر دلباخته امامت و ولایت و پیروان حقیقی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند.

وی اضافه کرد: امروز دغدغه رهبر مدبر، هوشمند و شجاع انقلاب اسلامی، افزایش قدرت ملی، قدرت علمی، قدرت سیاسی و افزایش قدرت امت اسلام و مستضعفان جهان است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: شهدای عالیقدر خط‌ شکنان جبهه قدرت پوشالی استکبار هستند و اقدامات آنها سبب افزایش قدرت اسلام و ملل اسلامی در جهان شده است.

این مقام مسئول گفت: بدون تردید تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی از برکت خون شهداست و اگر شهدا نبودند، امروز نظام مقتدر اسلامی مانند مشتی محکم در سینه دشمنان نمی‌نشست.

وی افزود: اگر ایثار شهدا و رزمندگان نبود، امروز مردم ایران اسلامی از این سطح از امنیت در خاورمیانه نمی‌رسیدند، در حالی که استکبار و آمریکا امنیت همسایگان را متزلزل کرده است. امروز در مذاکرات هسته‌ای، شش قدرت در یک طرف میز و ملت ایران در یک طرف دیگر می‌نشینند و این توازن نشان از اقتدار و توانمندی ملت ایران در سطوح بین‌المللی است.

نائب رئیس مجلس اضافه کرد: قدرت امروز ملت ایران، قدرت‌های بزرگ را وادار کرده که به گفت‌وگو با ایران بپردازند و اگر امکان کمترین آسیبی به پیکره انقلاب را داشتند از آن استفاده می‌کردند.

وی گفت: امروز امکان تشدید تحریم‌ها برای آمریکا وجود ندارد و اگر امکان تشدید تحریم‌ها وجود داشت، آنها شیوه تشدید را به کار می‌بردند و امروز تحریم‌ها رنگ باخته است. ملت ایران در ۳۴ سال در مقابل تحریم‌های فلج‌کننده سربلند بیرون آمده‌اند و دشمنان هم می‌دانند که ملت ایران هیچ هراسی از تحریم‌ها ندارند.

غلامرضا وفایی، رئیس ستاد نخستین «یادواره سردار شهید کرامت و۴ شهید روستای بنار سلیمانی» نیز در این آئین اظهار کرد: شهدا نقش بسیار مهمی در حفظ ارزش‌های اسلامی داشته‌اند و هر چه داریم به برکت خون شهیدان است.

وی افزود: تکریم و تجلیل از یاد و نام شهدا وظیفه همگانی است و همه باید در هر شرایطی نسبت به بزرگداشت یاد و نام این عزیزان اهتمام ورزیم. دشمنان در شراط کنونی به دنبال زیر سؤال بردن ارزش‌ها و معنویات هستند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان در دسترسی به اهداف خود ناکام شوند.

بخشدار آب‌پخش عنوان کرد: در صورت حمایت مالی، می‌توانیم نسبت به تدوین آثار شهید کرامت و سایر شهدا اقدامات لازم را انجام دهیم و از مسئولان انتظار داریم حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهند.

غلامرضا وفایی بر لزوم توسعه روستای بنار سلیمانی تأکید کرد و افزود: این روستا در گذشته بیش از۱۵۰خانوار بوده که بر اثر مشکلات معیشتی و حوادث طبیعی مردم این روستا به شهر نقل مکان کرده‌اند و در صورت حمایت مسئولان می‌تواند به یکی از قطب‌های دامداری بخش تبدیل شود.

وی از پروژه برق‌رسانی ورودی روستا نیز سخن گفت و اظهار کرد: مردم و شورای روستا در اقدامی جهادی توانستند عملیات برق‌رسانی ورودی روستا را به طول۷۵۰ متر انجام دهند که جا دارد از تک‌تک اهالی این روستا و شورای روستا قدردانی کنم.

وفایی بیان کرد: امسال برنامه‌های فرهنگی و معنوی بسیار باکیفیتی در آب‌پخش و روستاهای اطراف برگزار شد که امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

وی یادآور شد: افزایش سطح کیفی فعالیت‌های فرهنگی و دینی در دستور کار قرار دارد و به فضل خدا در این مسیر به نتایج خوبی برسیم.

یادآور می‌شود، در آئین نخستین «یادواره سردار شهید کرامت وچهار شهید روستای بنار سلیمانی» از خانواده‌های سردار شهید حاج غلامرضا کرامت و شهیدان محمد بنافی، غلامحسین خیراندیش، غلام محمدی وسردار مجرد تجلیل شد.

captcha