ضرورت ایجاد فضای مدیریت فرهنگی در مدارس و دانشگا‌ه‌ها
کد خبر: 1391199
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد:

ضرورت ایجاد فضای مدیریت فرهنگی در مدارس و دانشگا‌ه‌ها

گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در دیدار با مسئولان فرمانداری شهرستان بوشهر گفت: مدارس و دانشگا‌ه‌ها باید دارای یک فضای مدیریت فرهنگی باشند که نونهالان، نوجوانان و جوانان، دینی و الهی پرورش پیدا کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در دیدار فرماندار و بخشدار بوشهر و معاونان فرمانداری این شهرستان، ضمن تبریک سال جدید و تشکر از زحمات مسئولان سابق و فعلی فرمانداری بوشهر، اظهار کرد: شهرستان بوشهر، شهرستانی بسیار ویژه، تاریخی و بین‌المللی است که در سطح ایران دارای جایگاه فوق‌العاده‌ای است.



نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر افزود: سابق از استان بوشهر به عنوان یک استان درجه سه و غیر برخوردار نام برده می‌شد ولی هم‌اکنون در مجامع سیاسی و اقتصادی، استان بوشهر به عنوان یک استان و شهر استراتژیک مطرح است.



تخریب بافت قدیم بوشهر ضررهای جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد



وی پیشرفت‌ها و موقعیت کنونی استان بوشهر را مدیون تاریخ، مردم، شخصیت‌ها، جغرافیا و داشته‌های این منطقه دانسته و ادامه داد: ما باید از این شرایط استفاده کنیم و استان و شهرستان بوشهر را به جایگاه درخور خود برسانیم.



صفایی بوشهری تأکید کرد: لازم است یک کارگروه برنامه‌ریزی تشکیل و با توجه به شاخصه‌های موجود در شهرستان، سند چشم‌انداز شهرستان بوشهر در افق 1404 طراحی و نوشته شود، سپس، اعمال مدیریت اجرایی شود.



تدبیر جدی و جهادی در عرصه مبلمان شهری بوشهر



نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود، مبلمان شهری شهر بوشهر را دارای عدم توازن و تعادل دانسته و با اشاره به فرسودگی و تخریب بافت قدیم بوشهر، تصریح کرد: با تخریب بافت قدیم شهر بوشهر، فرهنگ تخریب می‌شود، گردشگر و ثروت از بین می‌رود، معماری بسیار دقیق موجود حذف می‌شود و از آن طرف فضا برای کسانی که در فضای کهنه، عملیات‌های خلاف انجام می‌دهند فراهم می‌شود.



نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه با تأکید بر اینکه باید در عرصه مبلمان شهری بوشهر تدبیر جدی صورت گیرد، اظهار کرد: در شهر بوشهر باید فضایی فراهم شود که به بازسازی و زیباسازی در تمامی عرصه‌ها رغبت پیدا شود.



صفایی بوشهری همچنین، با اشاره به ایام نوروز و ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های ادارات و نهادهای مرتبط در نوروز 93 گفت: از جهت فرهنگی و گردشگری، تلاش‌های بسیار خوبی انجام شد.



ضرورت حل مشکل ترافیک شهر بوشهر



امام‌جمعه بوشهر در ادامه شهر بوشهر را به لحاظ امکانات تفریحی دچار مشکلات بسیار دانسته و خواستار شد: با ارائه راهکارهایی، بر ضرورت حل سریع این مشکل اقدامات جهادی صورت گیرد.



وی همچنین، با بیان اینکه شهر بوشهر به‌ویژه در ورودی شهر، دچار ترافیک سنگین است، گفت: باید با تدابیر جدی و ایجاد هر چه سریع‌تر راه ارتباطی جزیره نگین جهت تردد خودروهای سنگین، مشکل ترافیک شهر بوشهر حل شود.



ایجاد فضای مدیریت فرهنگی در مدارس و دانشگا‌ه‌ها



صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع فرهنگی استان و شهرستان بوشهر و با بیان اینکه مردم بوشهر بسیار متدین و بزرگ هستند ولی تهاجم فرهنگی، بسیار گسترده است، افزود: باید فضای فرهنگی شهر بوشهر کنترل شود و در این راستا لازم است مدارس و دانشگا‌ه‌ها دارای یک فضای مدیریت فرهنگی باشند که نونهالان، نوجوانان و جوانان، دینی و الهی پرورش پیدا کنند.



نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه با اشاره به مشکلات حمل و نقل مردم جزیره خارگ، اظهار کرد: مردمان خارگ، مردمانی بزرگ، شریف و مظلوم هستند و باید برای تردد این مردم یک فکر اساسی صورت گیرد.



وی همچنین، با اشاره به مشکلات مردم هلیله و بندرگاه و جایجایی این دو روستا به دلیل هم‌جواری با نیروگاه اتمی بوشهر و با توجه به تأسیس نیروگاه‌های جدید در آینده نزدیک در استان، خواستار حل این مشکل شدند.



ضرورت وحدت، همدلی و وفاق در میان مسئولان



صفایی بوشهری در پایان وحدت، همدلی و وفاق میان تمامی مسئولان شهرستان را بسیار مؤثر دانسته و خواستار ید واحد شدن مسئولان شد و بیان کرد: باید با وحدت و همدلی، فضاهای موجود، طوری مدیریت شود که ان‌شاء‌الله بوشهر آلبوم توسعه و پیشرفت در سطح ایران در همه ابعاد عمرانی و فرهنگی باشد.

captcha