هنرمندان در تولیدات به هنر اسلامی و سبک زندگی دینی بپردازند
کد خبر: 1396564
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳
جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:

هنرمندان در تولیدات به هنر اسلامی و سبک زندگی دینی بپردازند

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال، هنرمندان باید در آثار تولیدی خود بیشتر به هنر اسلامی و سبک زندگی دینی بپردازند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حمید خرمدل، جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در همایش «هنر انقلاب اسلامی با رویکرد فرهنگ و اقتصاد» که به‌منظور تجلیل از هشت خانواده شهدای هنرمند در سالن اجتماعات 22 بهمن حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: رزمندگان و سربازان دفاع مقدس هنوز در کوچه‌های گمنامی قرار دارند و پرداختن به سیره آن‌ها ضروری است و با توجه به نامگذاری امسال هنرمندان در آثار تولیدی خود، به هنر اسلامی و سبک زندگی دینی و ایثار باید در جامعه بپردازند و پیشگام باشند.



جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: هدف همه ما به دنبال تحقق آرمان شهدا در جامعه است و پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های سخت اخیر مرهون مقاومت‌های مردمی و رزمندگان اسلام است.



وی در ادامه شجاعت، اخلاص، عرفان و هنرمندی را چهار ویژگی امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: فضیلتی بالاتر از مقام شهادت وجود ندارد، لذا همه بزرگان دین طالب شهادت بودند و همواره جامعه هنری و هنرمندان باید ادامه‌دهنده راه امام راحل(ره) و شهدا باشند و از آرمان‌های نظام و ارزش‌های دینی و اسلامی دفاع کنند. در سال‌های دفاع مقدس، نگاه مسئولان، نگاهی دفاعی بود و اگر اثری هنری با موضوع دفاع‌ مقدس خلق می‌شد، فعالیت‌های خودجوشی بود که توسط افرادی صورت می‌گرفت که ضرورت آن را حس کرده و بر مبنای توانایی فردی‌شان دست به خلق اثر هنری می‌زدند.



خرمدل با اشاره به اینکه نوک پیکان تهاجم فرهنگی دشمن، فرهنگ و هنر ما را نشانه گرفته است، گفت: امروز به‌جای آنکه از فرهنگ غرب تأثیر بگیریم، باید سیره شهدا را دستمایه قرار دهیم، زیرا دشمن با طرح نقشه‌های فتنه‌انگیز سعی دارد چهره زیبای عاشورای حسینی و حماسی سربازان امام خمینی(ره) را مخدوش کند. آتشفشان انقلاب اسلامی هرگز خاموش شدنی نیست، به‌خاطر اینکه مایه اولیه‌اش معنویت، خدا، دین، دیانت و توسل به اهل بیت(ع) است.



جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل امر تبلیغ روحانیت شیعه است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی شاهکار و هنر هنرمندی روحانیت شیعه است، یعنی ما اگر بخواهیم روحانیت شیعه را در تابلویی ترسیم کنیم و آن تابلو را به نمایش بگذاریم و روحانیت را معرفی کنیم یکی از تابلوهایی که می‌توان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم کرد، به صحنه کشاندن توده‌های مردمی، ایثار و گذشت و مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار است و این افتخارات را باید با عزت و اقتدار و سربلندی حفظ کنیم.



وی تصریح کرد: دشمن هزینه زیادی برای از بین بردن اعتقادات شیعیان صرف می‌کند و تلاش می‌کند شیعه را به‌صورت دیگری جلوه دهد و اختلاف میان شیعه و سنی را تشدید می‌کند. ما باید هوشیار باشیم و به فرامین علی زمان مقام معظم رهبری گوش دهیم و نگذاریم دشمنان قسم خورده اسلام و ایران به اهداف شوم خود برسند و امروز هتاکی به ارزش‌های اسلامی، هتاکی به رسالت انبیاء(ع) است، امروز از هر زمان دیگری باید مجالس محرم و صفر، ایام فاطمیه و دیگر مراسم ملی و مذهبی با شور و شعور و شعف بیشتری برگزار شود و این هنرمندی شما هنرمندان انقلابی عزیز است که می‌تواند مثمر به ثمر واقع شود و نقش کربلا، ایثار، شهادت و ولایت‌مداری مردم را به زیبایی بدون تحریف و غلو ترسیم کند.



خرمدل ادامه داد: تهیه و تدوین تولیدات از مراسم عزاداری به دستان هنرمندان بسیجی و انقلابی، یکی از عناصر و عوامل برجسته‌ای است که باعث می‌شود تا آموزه‌های نظری و دینی امامان راستین و رمز شهادت‌طلبی به نسل‌های آینده منتقل شود و ما نباید ارزش‌هایی چون دفاع مقدس را که با فرهنگ عاشورا عجین شده است فراموش کنیم و باید این مقوله را برای جوانان به‌خوبی تشریح کنیم و شماها نیز می‌توانید در برنامه‌های خود خاطرات شهدا را با صحنه‌های کربلا تطبیق دهید و آثار تولیدی را برای مردم اکران کنید.



جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در پایان تصریح کرد: وجود مقام معظم رهبری نعمت بی‌بدیلی است که هیچ چیزی را نمی‌توان با ایشان مقایسه کرد، چه عنصری می‌خواهیم پیدا کنیم که امروز در ساده‌زیستی، استفاده نکردن از بیت‌المال، رشادت، علم، هوشمندی، تیزبینی، قداست و بزرگ‌منشی مثل رهبر عزیز و فرزانه باشد و گاهی اوقات انسان باید خیلی بیگانه از حقایق و حواس پرت باشد که نتواند این مطلب را درک کند.



یادآور می‌شود، در همایش «هنر انقلاب اسلامی با رویکرد فرهنگ و اقتصاد» که به همت حوزه هنری و بسیج هنرمندان استان برگزار شد، از خانواده‌های شهدای هنرمند بوشهری غلامرضا کشتکار، ابراهیم حوراسفند، محمدرضا غلامی، مصطفی نجم‌افروز، مصطفی صادقی، غلامرضا فرجادی، علیرضا چشم‌آلوس و حبیب‌الله زالی تجلیل شد.

captcha