حضرت زهرا(س) محور توحید و حقانیت است + عکس
کد خبر: 4105479
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

حضرت زهرا(س) محور توحید و حقانیت است + عکس

یک کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) توحید همه را قوی می‌کند، گفت: حضرت زهرا(س) محور توحید و حقانیت است.

حجت‌الاسلام داوود هاشم‌پور

به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم سوگواری و سینه‌زنی دهه اول فاطمیه از سوی هیئت مذهبی رایة العباس(ع) و با همکاری هیئت مذهبی آل‌یاسین(ع) محله غدیریون، هیئت مذهبی مکتب‌الحسن(ع) پایگاه مقاومت بسیج شهید محمدخلیل فولادی محله فاطمیون و هیئت مذهبی محبین اهل‌بیت مسجد قرآن شامگاه، ۱۶ آذرماه، در محله شهید چمران منطقه ۱ شهر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلین شیخ‌ داود هاشم‌پور، سخنران مراسم، با بیان اینکه بانوی مومنه حضرت ام‌الائمه(س) پاره تن رسول‌الله(ص) بود، اظهار کرد: مادر سادات حضرت فاطمه زهرا(س) محور اصلی عالم هستی است و باید تمامی افراد مؤمن و به‌خصوص جوانان در بحث کسب سلوک فردی و اجتماعی از درسنامه‌های سیره ایشان بهره گیرند.

وی در ادامه به ارائه شرح مختصری از ترویج مجالس روضه حضرت زهرا(س) در جبهه حماسه هشت سال دفاع مقدس را بیان کرد و افزود: رزمندگان دفاع مقدس در عملیات فتح‌المبین با رمز یا حضرت زهرا(س) و با دست خالی به خط مقدم زدند. یکی از آرزوهای شهدا در جبهه هشت سال دفاع مقدس و لشکر مدافعان حرم جبهه مقاومت اسلامی این بود که به‌ مانند حضرت زهرا(س) گمنام به مقام شهادت نائل شوند.

حجت‌الاسلام هاشم‌پور با بیان این مطلب که فتح‌القلوب و معنویت یکی از نیازهای الزامی به‌منظور رشد بصیرتی جامعه ایمانی و بسیجی‌ها است، گفت: رسیدن به لقاءالله با عبادت و معنویت سحرگاهی محقق می‌شود، همان‌طوری که توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) توحید همه را قوی می‌کند.

وی افزود: حضرت زهرای اطهر(س) علت خلقت جهان و بانی بنای حکومت امیرالمؤمنین(ع) بود و ایشان موجب اقتدار حکومت علوی شد.

راوی جبهه حماسه و مقاومت با اشاره به اینکه حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) می‌فرماید؛ بهترين سخن، آن است كه گوش‌ها از شنيدن آن رنجه و بيزار نشود و فهميدن آن، انديشه‌ها را به رنج نيندازد، تصریح کرد: «لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‌» یعنی اشاره این نشانه قرآنی به این مطالب است که هر كَس گرفتار عمل خويش است و هدايت‌پذيرى به سود خود انسان‌ها است، و حتی در‌می‌یابیم که عقلانیت، تنها راه سعادتمندی بشریت نیست بلکه «حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولًا» یعنی انبیاء الهی و معصومین(ع) از ابتدای خلقت برای به کمال رساندن و پیام‌رسانی دستورات دینی خداوند متعال به‌جهت هدایت بشریت بوده‌اند. پس در نتیجه ما انسان‌ها متوجه می‌شویم که سنت پروردگار متعال بر «ما كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولًا» است.

یادآور می‌شود، برنامه‌های این مراسم با برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم، مرثیه‌خوانی کربلایی سیدحسن هاشمی، مداح اهل‌بیت(ع)، برپایی غرفه چایی‌خانه، ایستگاه خوشنویسی اشعار آیینی و هیئتی توسط محمدحسن لادنی، دانشجوی هنرمند پردیس دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی بوشهر همراه بود.

حجت‌الاسلام داوود هاشم‌پور، راوی جبهه حماسه و مقاومت
محمدحسن لادنی، دانشجوی هنرمند پردیس دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی بوشهر
فاطمه دهقانی حبیب‌آبادی 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha