نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4117895
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی بوشهر برگزار شد + عکس

نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به ریاست آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برگزار شد.

نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در سال جاری، بعدازظهر روز گذشته، هشتم بهمن‌ماه، به ریاست آیت‌الله صفایی‌بوشهری،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، تمامی نهادهای که در حوزه کودک و نوجوان فعال هستند را بر اهتمام در راستای تعامل، هم‌افزایی و اجرای منظومه تألیف در این جشنواره بین‌المللی فراخواند و گفت: ما در شرایط خاصی قرار گرفتیم و در حوزه جوانان و نوجوانان بسیار فرصت خوبی برای فرهنگ‌سازی از طریق اجرای طرح‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید آموزش و پرورش استان بوشهر طوری برنامه‌ریزی کند که برگزاری اردوهای پیشرفت و مقاومت با اقبال و استقبال خوبی مواجه شود، گفت: کوشش کنید همه جامعه هدف، از این اردوهای پیشرفت و مقاومت دیدن کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بر برپایی مراسم اعتکاف ویژه جامعه ورزشکاران و هنرمندان تأکید کرد و افزود: مسائل معنوی مراسم اعتکاف با مشارکت مردم برنامه‌ریزی شود و این مراسم معنوی با برنامه‌ریزی محتوایی هدفمند به‌همراه نظرسنجی پیش برود.

 توسعه جشنواره فرهنگ رضوی در بوشهر

مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، در این جلسه به تبیین جریان مباهله پرداخت و گفت: استفاده از وجود امام رئوف حضرت رضا(ع) در واقع سرمایه معنوی ما برای مواجهه با جبهه کفر و استکبار جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جریان توسعه جشنواره فرهنگ رضوی در جهان اسلام در ۱۶ بخش حرفه‌ای و تخصصی به میزبانی استان بوشهر به اهتزاز درآمده است، افزود: امام هشتم محصور به یک برهه از تاریخ نیست بلکه باید در سراسر زندگی از سیره و معارف ایشان بهره کافی و علمی و عملی را ببریم‌.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه جریان‌سازی جشنواره به هدایت محتوایی جشنواره می‌انجامد، اظهار کرد: ترویج اندیشه امامت و نظام ولایت، ایجاد پل تعامل بین صاحبان اندیشه و معارف و صاحبان قلم، جریان‌سازی فکری و معنوی، تعامل با کنشگران رسانه‌ها و حلقه‌های فرهنگی و هنری با حضور علمی و میدانی رسانه‌ای بین‌المللی و تخصصی، شناسایی و حمایت پدیدآورندگان هنرهای آثار فاخر یکی از اهداف این جشنواره بین‌المللی است.

سعیدی‌زاده با اشاره به افزایش سه برابری میزان اعتبارات تخصیص یافته به این جشنواره، گفت: ۶۰ نفر از نویسندگان در راستای جریان‌سازی تولید آثار ادبیات داستان کودکان طی اردویی به‌منظور شبکه‌سازی به بوشهر اعزام می‌شوند تا بتوانیم به تولید آثار فاخر دست پیدا کنیم.

وی جریان‌سازی فکری، خبری، فرهنگی و معرفتی در عرصه اطلاع‌رسانی ملی و بین‌المللی و مردم‌پایه کردن این جشنواره را یک فرصت خدمت و ترویج فرهنگ رضوی برشمرد و بیان کرد: این جشنواره بین‌المللی در ۱۶ نقطه از کشور در رشته‌های مختلف فرهنگی و معارفی و هنری برپا می‌شود و آیین اختتامیه ویژه تجلیل از برگزیدگان ۱۶ بخش این جشنواره بین‌المللی همزمان با شب سالروز میلاد امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر گفت: اردوهای راهیان نور ویژه اعزام ۳۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر از سوی تشکل‌های فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه برنامه‌ریزی شده است.

همچنین عبدالرحیم افروغ، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر، با ارائه گزارشی از برنامه‌های اردوهای پیشرفت و مقاومت درون استانی و برون استانی، تصریح کرد: آشنایی از جنگ شناختی در رأس و مبنای کارهای فرهنگی قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمد نصیری، دبیر کارگروه پیوست‌نگاری فرهنگی استان بوشهر، اظهار کرد: رویداد پیوست‌نگاری فرهنگی مدتی است که در سطح استانی و ملی مطرح شده و در تیرماه ۱۳۹۹ در دولت مصوب شده است و مدنظر نظرات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و ایشان تأکید کردند که اقتصاد در اولویت‌ برنامه‌ریزی کارها و مذاکرات ملی است اما باید دارای پیوست‌های فرهنگی بر مبنای کارآمدی باشد.

دبیر کارگروه پیوست‌نگاری فرهنگی استان بوشهر افزود: باید افرادی را نسبت به آشنایی با شاخصه‌های ایرانی ـ اسلامی تربیت کنیم تا بتوانند این شاخصه‌ها را براساس پیوست‌نگاری فرهنگی به‌صورت پژوهش آمایشی و سرزمینی تألیف و پایش کنند.

اکبر پورات، معاون سیاسی استانداری بوشهر، با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی ویژه دهه فجر و آغاز جشن‌های انقلاب اسلامی شده است، مطرح کرد: پروژه‌ها در ایام دهه فجر با اعتباری بالای ۲۰۰ میلیارد تومان کلنگ زده خواهد شد و اجرایی می‌شود.

سردار حسین کارگر، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر بر تبیین جایگاه امامت و ولایت در قالب اجرای برنامه‌های شعرسرایی، مشاعره و پژوهش‌نگاری علی‌شناسی تأکید کرد و گفت: دوستی با امام علی ابن ابیطالب(ع) سرآغاز کتاب اعمال مؤمن و مایه گسترش اسلام ناب محمدی(ص) بر پایه خدامحوری و ارتقای سبک زندگی توحیدی است. تبیین فضائل و مناقب امیرالمؤمنین(ع) و دین‌شناسی و ولایت‌شناسی بر محور خطبه فدکیه موجب رشد بینشی و اخلاقی اقشار جامعه می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر افزود: سعی شود تمامی برنامه‌ها مردم‌محور و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و پژوهشی در راستای پایداری نظام دینی و حفظ جمهوری اسلامی ایران باشد.

راه‌اندازی شبکه رابطین غدیری در ۱۱۰ روستا

وی با اشاره به فعالیت شبکه رابطین غدیری در ۱۱۰ روستا‌های استان بوشهر، خبر داد: محفل مشاعره علوی با هماهنگی معاونت‌های آموزشی و پژوهشی و رسانه‌ای بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر در دانشگاه‌های استان با حضور ۴۰ دانشجوی شاعر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلین یوسف جمالی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: جوان‌گرایی، جهاد تبیین، امیدآفرینی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی با شعار ایران استوار - چهل‌و‌چهار سال افتخار، به‌عنوان اولویت برنامه‌های کمیته‌های ۲۹‌گانه ستاد دهه فجر امسال در استان‌ها است.

رئیس ستاد دهه فجر استان بوشهر با اشاره به اینکه برگزاری گلبانگ انقلاب در فرودگاه، اسکله‌های بنادر و مدارس و‌ رژه موتوری مردم به مقصد گلزار شهدا بخشی از برنامه‌های روز ۱۲ بهمن‌ماه است، اعلام کرد: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، از محل میعادگاه بسیجیان سپاه مالک‌اشتر شهرستان بوشهر تا میدان قدس به سمت میدان شهید رئیسعلی دلواری این شهر، ساعت ۹:۳۰ صبح برگزار می‌شود.

میزبانی ۱۵۶ مسجد از معتکفین بوشهری

حجت‌الاسلام محمد قادری، دبیر کمیته قرآنی ستاد دهه فجر و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مراسم معنوی اعتکاف در ۱۵۶ مسجد و در ۱۰ نقطه از استان بوشهر ویژه ماه رجب المرجب برگزار می‌شود.

دبیر کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان بوشهر با اشاره به اینکه مساجد ۸۱ منطقه شهری و ۷۵ منطقه روستایی میزبان معتکفین خواهد بود، افزود: تعداد ۸۱ مراسم معنوی ویژه بانوان معتکف، ۱۵ مراسم ویژه دانش‌آموزان معتکف، ۲ مراسم ویژه دانشجویان معتکف و یک مراسم اعتکاف با موضوع مهدوی در استان بوشهر برپا می‌شود.

در ادامه محسن نژاد‌امان ارشاد، مدیر پژوهشگاه ادب و فرهنگ و تاریخ استان بوشهر اظهار‌ کرد: معرفی چهره تابناک زنان تمدن‌ساز و پرداختن به زندگی و شخصیت زنان تاریخ‌ساز از اهمیتی دوچندان برخوردار است. حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از بزرگ‌زنان تاریخ بشر است. بانویی که آوازه شخصیت و بزرگی‌اش در تاریخ ماند و تأثیر هجرت تاریخی آیسان همچنان ادامه دارد. بدون شک پرداختن به زندگی چنین شخصیت کم‌نظیری نه تنها برای زنان و دختران، بلکه برای همگان سودمند و تأثیر‌گذار خواهد بود.

یادآور می‌شود، کتاب «معصومه آل‌محمد(ص)» درباره زندگی‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س) به سفارش انتشارات زایر آستان مقدس بانوی شفیعه قمی و به قلم مؤلف حوزوی آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در هشت فصل شامل زندگی‌نامه، خاندان، حضرت معصومه(س) در کلام ائمه و بزرگان، احادیث پرتویی از ولایت، اوصاف و القاب، مسیر هجرت، کرامات، ثواب زیارت، در یک‌هزار شمارگان به زیور طبع مزور و چاپ شده است، توسط مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) رونمایی شد. 


حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha