تحقق جوانی جمعیت به فرهنگ‌سازی و ارائه تسهیلات نیاز دارد
کد خبر: 4075098
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
نماینده‌ ولی فقیه در استان بوشهر:

تحقق جوانی جمعیت به فرهنگ‌سازی و ارائه تسهیلات نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن توصیه به اولویت قرار دادن جمعیت روستایی در دستور کار این کارگروه، گفت: در شرایط اقتصادی امروز، فرهنگ‌سازی و ارائه تسهیلات به خانواده‌ها باید توأمان باشد تا اهداف ما در زمینه جوانی جمعیت محقق شود.

آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست هم‌اندیشی کارگروه جوانی جمعیت استان بوشهر به دبیری رقیه زنگنه‌نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز، ۱۰ مردادماه در مجتمع آدینه بوشهر برگزار شد‌. 

بر اساس این گزارش، در این دیدار کارگروه جوانی جمعیت استان بوشهر ضمن ارائه گزارشاتی از وضعیت فعلی جمعیت استان و مشکلات منطقه‌ای، عملکرد این کمیته را شرح دادند. 

آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز با اشاره به جمعیت کارآمد به عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی قدرت گفت: یک جامعه مؤلفه‌های قدرت بسیاری دارد، از جمله جغرافیای زیستی، وجود منابع به خصوص منابع فسیلی و... اما ثروت حقیقی یک کشور، منابع انسانی آن است. 

وی ادامه داد: جوانی جمعیت از آن حیثیت اهمیت دارد که انسان می‌تواند مواد ارزشمند بالقوه کشور را بالفعل و ثروت‌ساز کند؛ به همین علت رکن اساسی اقتدار در کشور منابع انسانی کارآمد آن به‌شمار می‌آید. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: در همین راستا نظم نوین جهانی در نگاه استعمار آن است که کشورهای دارای منابع مثل ایران، تقلیل جمعیت یابند. 

وی اظهار کرد: در گذشته با شیوه‌های هزینه‌بردار مانند ترور و جنگ‌ها تقلیل جمعیت رخ می‌داد اما امروزه با تصرف در اندیشه‌ بانوان، فرزندآوری را با شعارها و شیوه‌های گوناگون کاهش می‌دهند. 

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: از طریق آمارها درمی‌یابیم که این شیوه با فراگیر شدن در جامعه کنونی تأثیر خود را داشته و ما در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۶۰ هزار سقط داشتیم، آماری که حتی در دوران دفاع مقدس نیز با وجود ۲۰۰ هزار شهید از ملت ایران جمعیت را کاهش نداده است. 

وی بر لزوم مقابله با این جنگ نرم تأکید کرد و گفت: این مشکل دو مؤلفه اساسی دارد؛ اول مشکلاتی در زمینه باروری و دوم حفظ آن، که باید با مهارت‌آموزی به جوانان در آستانه ازدواج و برگزاری دوره‌های نوین برطرف شود. 

امام جمعه بوشهر ضمن توصیه به اولویت قرار دادن جمعیت روستایی در دستور کار این کارگروه، گفت: در شرایط اقتصادی امروز، فرهنگ‌سازی و ارائه تسهیلات به خانواده‌ها باید توأمان باشد تا اهداف ما در زمینه جوانی جمعیت محقق شود. 

وی در پایان خطاب به ریاست کارگروه جوانی جمعیت استان توصیه کرد: جوانی جمعیت مسئله‌ای بسیار مهم است که تمامی دستگاه‌ها باید در تحقق اهداف آن همکاری لازم را داشته و پای کار آن با جدیت تمام بایستند.

 

خبرنگار: آتنا جعفری 

انتهای پیام
captcha