تبیین ازدواج آسان و آگاهانه مطابق با نقشه بوم‌جمعیت
کد خبر: 4108900
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
استاندار بوشهر مطرح کرد:

تبیین ازدواج آسان و آگاهانه مطابق با نقشه بوم‌جمعیت

استاندار بوشهر، تسهیلات بانکی، واگذاری زمین جهت ساخت مسکن، اجرای دقیق قوانین جوانی جمعیت، راه‌اندازی مشاغل خانگی و تعاون‌های کار‌آفرینی درآمدزا مطابق با نقشه بوم‌جمعیتی شهرها و روستاها را به‌عنوان مؤلفه‌های سرعت‌بخش در امر ازدواج آسان، موفق و آگاهانه جوانان دانست.

قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت در استانداری بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، سومین جلسه قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت، به ریاست احمد محمدی‌زاده، امروز اول دی‌ماه، در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، با تأکید بر اینکه می‌بایست بوم جمعیتی را در شهرستان‌‌ها توسط فرمانداران و با همکاری ثبت‌احوال پژوهش‌نگاری شود، اظهار کرد: خبرگزاری صدا و سیما و رسانه‌های مختصص دینی و پیام‌رسانه‌های مجازی حوزه سبک زندگی سعی کنند با تولید محتوای ترویجی و تبلیغی، امر ازدواج آسان و موفق و آگاهانه را به‌صورت هفتگی در برنامه‌های رسانه‌ای خود داشته باشند.

مؤلفه‌های سرعت‌بخشی در امر ازدواج موفق

استاندار بوشهر در ادامه تسهیلات بانکی، واگذاری زمین جهت ساخت مسکن، اجرای دقیق قوانین جوانی جمعیت، راه‌اندازی مشاغل خانگی و تعاون‌های کار‌آفرینی درآمدزا مطابق با نقشه بوم‌جمعیتی شهرها و روستاها را به‌عنوان مؤلفه‌های سرعت‌بخش در امر ازدواج آسان، موفق و آگاهانه جوانان دانست و گفت: ادارات اوقاف، مسکن و شهرسازی نسبت به واگذاری زمین برای ساخت مسکن زوجین جوان تا پایان دی‌ماه امسال، یک اقدام انقلابی و جهادی مطابق با دستورالعمل قانونی انجام دهند.

مصدق کشاورزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، از راه‌اندازی نخستین قرارگاه جوانی جمعیت ویژه جامعه کار و تولید بوشهر در کشور خبر داد و گفت: ۳۴۱ هزار کارگر به‌عنوان جامعه هدف در مناطق استان بوشهر داریم؛ از این تعداد در سال گذشته نزدیک به شش هزار و ۴۸۶ نفر در سامانه آماری ازدواج جامعه کارگری ثبت شدند که میانگین ۷ ازدواج در روستاها و ۱۶۲ ازدواج در شهرها صورت پذیرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: در خصوص مشوق‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اقدام به تدوین بسته حمایتی شده است که به تفکیک شهرستان و در تمامی واحدهای کارگری در یک بازه زمانی سه ماه عملیاتی می‌شود.

ضرورت به‌کارگیری ابزارهای هنری و ورزشی در عرصه حکمت

اسکندر پاسالار، مدیرکل ثبت‌ احوال بوشهر، در این جلسه با بیان این مطلب که در شهرستان‌‌های دیلم، کنگان و عسلویه شدیدترین نرخ کاهش ازدواج را داریم، گفت: آسیب ادراکی و نگرشی غالب منجر به طلاق باید با ابزارهای فرهنگی و هنری و ورزشی در جامع مرتفع گردد.

مدیرکل ثبت‌ احوال بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر یکی از استان‌هایی است که در آمار ازدواج در ردیف‌های آخر کشور قرار دارد و آمار خوبی در سطح کشور نداریم لذا می‌طلبد نهادهای متولی و تشکل‌های مردمی در این راستا نسبت به نهادینه‌سازی فرهنگ ازدواج آسان، موفق و آگاهانه اهتمام بورزند.

صالح رحیمی، فرماندار بوشهر، در این قرارگاه، یکی از عوامل کاهش ازدواج را افزایش مدارک و تحصیلات عالی افراد جامعه عنوان کرد و گفت: در روستاها نرخ ثبت ازدواج زیاد است و آمار طلاق کم است اما در شهرها نرخ تمایل به ازدواج کمتر است.

قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت در استانداری بوشهر

زهرا کشاورزنیا، مدیرعامل مؤسسه مردم‌نهاد پیوند سبز بوشهر، در این جلسه بر توسعه مردمی‌سازی فعالیت‌های اجتماعی در امر ترویج ازدواج آسان، موفق و آگاهانه تأکید کرد و گفت: تولیدات رسانه‌ای توسط تشکل‌های مردمی و دانشگاهی با نظارت قرارگاه جوانی جمعیت در فرمانداری شهرستان‌ها تهیه و تدوین و از طریق شبکه رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی و دیگر رسانه‌های مجازی در اختیار مخاطبین قرار گیرد.

برپایی جشن ازدواج جوانان در روز میلاد امیرالمؤمنین(ع)

حجت‌الاسلام و المسلین موسی کمالی، مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت و امام جمعه جزیره خارگ، از رویداد ثبت پیوند زناشویی ۲۵ زوج جوان در ۱۳ ماه رجب المرجب همزمان با سالروز میلاد حضرت امیرالمؤمنین(ع) با همکاری فرمانداران و ائمه‌جمعه شهرستان‌ها و تشکل‌های مردمی خبر داد و مطرح کرد: زمینه ازدواج برای جوانان قرآنی، ورزشی، اقشار کارگری و رسانه‌ای در سایر مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های بوشهر فراهم شود.

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت اشاره کرد: در سال گذشته بوشهر سهم ۴ هزار و ۲۰ نفری را در سالنامه آماری در بخش ازداوج‌های جدید داشت که نسبت به سهم تعیینی و تخصیصی، توانسته ۴۰ درصد از سهم تعیین شده را ثبت و محقق سازد.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha