پایداری و تعیین سرنوشت کشور در گرو مشارکت مردم است
کد خبر: 4163258
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
امام جمعه موقت بوشهر:

پایداری و تعیین سرنوشت کشور در گرو مشارکت مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین مصلح با بیان اینکه مردم رکن اصلی تشکیل و بنیان پایداری و تعیین سرنوشت کشورشان هستند، گفت: حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف موجب بالندگی و پیشرفت در تمامی بخش‌های کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین مصلح

به گزارش ایکنا از بوشهر، خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز آدینه شهر بوشهر امروز،27 مردادماه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین مصلح، در مصلای نمازجمعه واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر ایراد و اقامه شد.

وی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر بوشهر با اشاره به تفسیر آیه ۱۶۴ سوره مبارکه بقره، گفت: شکرگزاری و اندیشیدن در آفرینش‌های الهی از عبادت‌های شایسته به درگاه معبود متعال است.

امام جمعه موقت بوشهر، محبت و دوستی را سرچشمه بسیاری از تصمیم‌ها و کارهای انسان‌های بصیر و متقی دانست و افزود: پیروی از خدا، دوستی با دوستان خدا و بیزاری از دشمنان خدا و مبارزه با آنان به‌عنوان یکی از راه‌های افزایش محبت به خداوند است.

حجت‌الاسلام مصلح به تبیین معيار ارزشی واقعی انسان پرداخت و ادامه داد: انبیا، اولیا و رسولان الهی و مجاهدان راه حق و آنان که در مسیر بندگی خدا حرکت کردند، دوستان خداوند هستند و برترین این دوستان، رسول خدا(ص) و اهل‌بیت حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) است.

وی با اشاره به اینکه امانتداری و پذیرش مسئولیت نیاز به هوشیاری و نظارت راهبردی و بصیرانه جهت مشکل‌گشایی و زدودن فساد و رانت و رفع موانع پیشرفت دارد، افزود: حضرت امام علی(ع) در خطبه ۱۹۴ کتاب نهج‌البلاغه در رابطه با طمع‌ورزی یأس‌آلود منافقان می‌فرماید، ای بندگان خدا!... شما را از منافقان می‌ترسانم... با اظهار یأس‌ می‌خواهند به مطامع خویش برسند و بازار خود را گرم سازند و کالای خود را بفروشند. سخن می‌گویند، ولی به اشتباه و تردید می‌اندازند، وصف می‌کنند ولی فریب می‌دهند، در آغاز راه را آسان و سپس در تنگناها به بن‌بست می‌کشانند، آنها یاوران شیطانند و زبانه‌های آتش جهنم هستند.

جهاد ساختارمند کلید رفع سیاه‌چاله پیری جمعیت

خطیب جمعه موقت بوشهر با تأکید به اینکه جهاد در کشور ما همراه با مجاهده در راه هدف معنا شده است، تصریح کرد: نظارت برنامه‌دار و کاربردی و پیگیری جهادگرانه و ساختارمند در امر مسائل اساسی معیشت، مسکن و اشتغال ویژه سایر قشرهای مختلف، موجب دفع سیاه‌چاله خطرناک پیری جمعیت از سر راه نظام اسلامی که دغدغه بزرگ رهبر معظم انقلاب و سایر جامعه‌شناسان خبره و همه دلسوزان نظام است می‌شود و تحقق این امر باعث رخداد پدیده عظیم و تحول‌آفرین در نظام اجتماعی و خانوادگی است.

وی افزود: اعطای وام قرض‌الحسنه کم‌بهره فرزندآوری، برقراری حقوق و بیمه تامین اجتماعی پایه برای بانوان خانه‌دار دارای دو فرزند به بالا، کاهش پلکانی پرداخت مالیات بر مشاغل براساس فرزندآوری، توسعه مراکز خدمات درمانی با کیفیت برای ثبت الکترونیک و معالجه کودکان، تأمین و پرداخت و یا تخفیف پلکانی بخشی از هزینه‌های رفت و آمد درون‌شهری برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا، واگذاری مسکن و الزام ساخت شهرک‌های ویلایی با مشارکت و اولویت واگذاری به خانواده‌های ۴ نفر به بالا مطابق با شرایط ویژه وزارت مسکن و شهرسازی و چارچوب سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از مراکز مشاوره ازدواج و فرزندآوری و ترویج زایمان طبیعی و رایگان، در واقع موجب دفع سیاه‌چاله خطرناک پیری جمعیت از سر راه نظام اسلامی و ترقی مقتدرانه کشورمان با نگاه آینده‌نگری می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر اظهار کرد: کودتای ۲۸ مرداد به‌عنوان جعبه‌سیاه تحریم و اقتصادی سفیران دولت‌های انگلیس فاسد و آمریکای ظالم در دوران حکومت پهلوی پدر و پسر بود. و هدف این حکومت‌های جنایتکار و خبیث تحریم‌های اقتصادی، دارویی و غذایی، حمایت از گروه‌های تروریستی، حمله به هواپیمای مسافربری، ورود نظامی به طبس، ایجاد اغتشاشات، ترور مردم عادی، جنگ اقتصادی، جنگ تحمیلی، ترور نخبگان و جنگ نرم است.

وی حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را موجب بالندگی و پیشرفت در تمامی بخش‌های کشور دانست و گفت: مردم رکن اصلی تشکیل و بنیان پایداری و در تعیین سرنوشت کشورشان هستند.

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha