کیفیت وجودی انسان در تقوا خلاصه می‌شود
کد خبر: 3443984
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

کیفیت وجودی انسان در تقوا خلاصه می‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: کیفیت باید در تمام ابعاد جسمی و روحی باشد و کیفیت وجودی انسان در تقوا خلاصه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: آمریکا خواهان نفوذ همه جانبه است و باید همواره در برابر حیله و مکر دشمن هوشیار بود.

وی افزود: آمریکا همان آمریکای قدیم است و سیاست آمریکا استکبار، استعمار و غارت ملت‌هاست و اثبات چنین خصلتی، پشتوانه تجربی، عقلی و علمی دارد.

آیت‌الله علما اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت مقام معظم رهبری دو سخنرانی مهم داشتند که یکی از همین بیانات خطاب به دیپلمات‌های کشورمان بوده است، مقام معظم رهبر در این دیدار فرمودند، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران براساس قانون اساسی است و نباید در این میان سلیقه‌ای و جناحی عمل کرد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان این که ممکن است تاکتیک و روش‌های برخی از دیپلمات‌ها عوض شود ولی همه این امور باید در چارچوب قانون باشد، گفت: ملت و دولت ایران اسلامی با استحکام و اقتدار به همه برنامه‌ها و خط مشی سیاسی خود ادامه می‌دهد و همواره نظاره‌گر و هوشیار در صحنه باقی می‌ماند.

وی با تأکید براینکه همه زندگی انسان باید الهی باشد، افزود: هنگامی که تمام شئون زندگی انسان خداپسندانه شود زندگی او ارزش پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله علما با تأکید براینکه هوا و هوس محور همه سختی‌ها و رنج‌هاست گفت: جوهره وجود انسان‌ها باید از تقوا ساخته شود تا به رستگاری رسید.

امام جمعه کرمانشاه از 18 آبان ماه به عنوان روز کیفیت یاد کرد و تصریح کرد: این کیفیت باید در تمام ابعاد جسمی و روحی باشد و کیفیت وجودی انسان در تقوا خلاصه می‌شود.

وی افزود: بنابر بیانات رهبری این کیفیت باید در اقتصاد مقاومتی هم لحاظ شود و نباید از کیفیت در تولید کالاهای داخلی غافل شویم.

آیت‌الله علما از 19 آبان ماه به عنوان روز جهانی علم در خدمت توسعه یاد کرد و اظهار کرد: پیگیری شتاب علمی اساسی‌ترین اولویت است و اعتبار هر کشوری به بنیه و توان علمی آن است.

captcha