برپایی مجالس دینی موجب تجلی ایمان در زندگی می‌شود
کد خبر: 4154995
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
امام جمعه موقت بوشهر:

برپایی مجالس دینی موجب تجلی ایمان در زندگی می‌شود

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه برپایی مجالس دینی موجب تجلی ایمان در زندگی می‌شود، گفت: امیدواریم در ماه محرم و صفر، آموزه‌های مکتب حسینی نقش اساسی در زندگی ما پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر اسماعیلی، امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، خطبه‌های عبادی سیاسی نماز آدینه شهر بوشهر، ۲۳ تیرماه، به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر اسماعیلی، امام جمعه موقت بوشهر، در مصلای این شهر واقع در محله ایثار منطقه یک، ایراد و اقامه شد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی، در این آیین عبادی سیاسی، عهد و پیمان بر چهار قسم «الهی، ولایی، خانوادگی و اجتماعی» دانست و اظهار کرد: وفا به عهد و پیمان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ایمان انسان و از عوامل قوام جامعه و گسترش این سبک زندگی اسلامی یکی از موارد احسن در جامعه است. همچنین نیز کسی که وفا به عهد می‌کند و زندگی او بر اساس عهد و وفا باشد خدا او را دوست دارد و عهدی که در دایره دین و برای خدا باشد و گناه نباشد و همه جا قید «الله» است.

وی با بیان اینکه تخطی از منظومه ولایت، موجب گمراهی و نابودی جوامع انسانی می‌شود، گفت: امید است در ماه محرم و صفر، آموزه‌های این مکتب آسمانی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نقش اساسی در زندگی ما پیدا کند و برگزاری مراسم اهل بیت(ع) اساساً ایمان و مودت به اهل بیت(ع) و دین است.

خطیب جمعه موقت بوشهر با تأکید بر این نکته که باید دفاع مقدس فرهنگی بر اساس شناخت عرصه و صحنه در تقابل با تهدیدها و هجمه‌های فکری و فرهنگی دشمنان انجام بدهیم، تصریح کرد: دشمنان سالهاست که به دنبال کشاندن و سوق دادن مبانی فکری و فرهنگی تاریخ بشریت و ضربه‌زدن به اخلاق و کرامت کانون خانوادها به سمت ساختار بی‌بنیان لیبرالیسم است که این محور موضوعی یکی از ابزارهای اصلی دشمن در جنگ‌های ترکیبی و رسانه‌ای است.

وی فرا رسیدن روز حراست را تبریک گفت و افزود: حراست ادارت، تأسیسات دولتی و شرکت‌های خصوصی و مردمی به‌عنوان حافظان امین سیستم، باید مشاورین مقتدر و اهل تدبیر و پیش‌بینی باشند. به آن علت که عهده‌دار و مسئول رصد دروازه میز خدمت به جامعه هدف و پیگیری و پاسخگویی عاجل و بی‌منت به مطالبات مردمی و سازمانی هستند.

امام جمعه بوشهر در ادامه به ارائه نکاتی در خصوص جهاد تبیین شبکه روحانیت، لزوم حفظ فرهنگ اسلامی، دیپلماسی سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در جهان پرداخت.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha