دوستی اهل بیت(ع) موجب تعالی انسان و رسیدن به کمال می‌شود
کد خبر: 3416487
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
امام جمعه گناباد:

دوستی اهل بیت(ع) موجب تعالی انسان و رسیدن به کمال می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه گناباد با بیان اینکه دوستی اهل بیت(ع)، موتور حرکت به سوی خوبی‌ها و فضایل است، گفت: از آنجا که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در همه فضایل و خوبی‌ها، ممتاز بودند، دوستی و پیروی از آنها موجب تعالی، رسیدن انسان به کمال و نجات‌بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، هشتم آبان‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان آیه 31 سوره آل‌عمران: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی‏ یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ، بگو: اگر خدا را دوست می‌دارید پس پیروی از من کنید تا خدا نیز شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشاید، و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.»، گفت: دوستی اهل بیت(ع)، موتور حرکت به سوی خوبی‌ها و فضایل است.

دوستی و پیروی از اهل بیت(ع)، نجات‌بخش است

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم راه محبوب الهی شدن را متابعت و پیروی از پیامبر(ص) در تمامی مسائل زندگی عنوان کرده است، افزود: از آنجا که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در همه فضایل و خوبی‌ها، ممتاز بودند، دوستی و پیروی از آنها موجب تعالی، رسیدن انسان به کمال و نجات‌بخش می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با بیان اینکه دوستی با اهل بیت(ع) موجب دگرگونی و تحول انسان می‌شود، ابراز کرد: شخصیت‌هایی همچون سلمان و مالک اشتر در زمان ائمه اطهار(ع) و شهدای انقلاب اسلامی در عصر کنونی، به واسطه محبت و دوستی اهل بیت(ع) به چنین جایگاه‌هایی رسیدند.

وی ادامه داد: کسانی که ادعای دوستی با اهل بیت(ع) را دارند، باید خودسازی کرده و با رعایت حجاب و عفاف، خوش اخلاقی و ... محبت به اهل بیت(ع) را در خود عملی و کامل کنند.

دانش‌آموزان با خوب درس خواندن، مسیر شهدا را ادامه دهند

امام جمعه گناباد با اشاره به هشتم آبان‌ماه، سالروز شهادت شهید فهمیده که به نام روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، بیان کرد: دانش‌آموزان باید با خوب درس خواندن، پیروی از ولایت، توجه به مسائل معنوی و آماده شدن برای خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه، مسیر شهدا را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه علم و دانش مایه عزت و اقتدار کشور است، اظهار کرد: امروز قدرت از بازوها به فکرها منتقل شده است و باید در میدان علم و دانش، جواب دشمنان را بدهیم.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب به 13 آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره و عنوان کرد: این روز یادآور تبعید امام راحل(ره) به ترکیه، یورش مأموران شاه به دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام است که با این حرکت، قدرت آمریکا را به تمسخر گرفتند.

طلسم وحشت از آمریکا شکسته شده است

وی با بیان اینکه طلسم وحشت از آمریکا شکسته شده است، افزود: آمریکایی‌ها پس از این همه توطئه و تهدید، با غرور و تکبر انتظار حذف شعار مرگ بر آمریکا را دارند ولی فریاد بلند این شعار حماسی، روز 13 آبان در فضای کشور، طنین‌انداز خواهد شد.

امام جمعه گناباد، ضمن گرامیداشت 14 آبان‌ماه، روز فرهنگ عمومی، به تشریح اهمیت فرهنگ و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این حوزه پرداخت و ابراز کرد: هدف دشمن از جنگ فرهنگی، سست کردن اعتقادات مذهبی و سیاسی است که باید روحانیان، استادان، معلمان، والدین و اصحاب رسانه نسبت به این خطرها، احساس مسئولیت بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه دشمن قصد به تاراج بردن ایمان و معنویت ما را دارد، خاطرنشان کرد: ایمان عاملی است که می‌تواند موجب مقاومت در برابر ظالمان شود.

وظیفه مردم در شرایط کنونی، حفظ وحدت و جلوگیری از دوقطبی‌شدن جامعه است

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب به نامه رهبر معظم انقلاب درباره برجام اشاره کرد و گفت: وظیفه آحاد مردم و مسئولان در شرایط کنونی، حفظ وحدت و جلوگیری از دوقطبی‌شدن جامعه است.

وی با بیان اینکه باید تمام همت خود را برای مطالبه خواسته‌های رهبری از دولت متمرکز کنیم، ابراز کرد: متأسفانه در ماه‌های گذشته عده‌ای برجام را یک فتح‌الفتوح می‌دانستند و بعضی هم از آن به عنوان یک خیانت یاد می‌کردند که هیچ کدام صحیح نیست و همه باید نامه مقام عظمای ولایت را محور قرار دهیم و از تفرقه بپرهیزیم.

captcha