نشست «آسیب‌شناسی سبک زندگی بر اساس معیارهای اسلامی» در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 1414121
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
با حضور نماینده فرهنگی مقام معظم رهبری در اروپا؛

نشست «آسیب‌شناسی سبک زندگی بر اساس معیارهای اسلامی» در بوشهر برگزار شد

گروه اجتماعی: نشست «آسیب‌شناسی سبک زندگی بر اساس معیارهای اسلامی» با حضور نماینده فرهنگی مقام معظم رهبری در اروپا در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی انصاری، نماینده فرهنگی مقام معظم رهبری در اروپا در نخستین نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان بوشهر با موضوع «آسیب‌شناسی سبک زندگی بر اساس معیارهای اسلامی» با اشاره به اینکه ما بعد از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی کتاب و سبک زندگی اسلامی را باز نکردیم، اظهار کرد: امروز دنیا متأسفانه بسیار بسیار آلوده است و رسانه‌های جهانی آلودگی‌های اخلاقی و اعتقادی و شبیخون فرهنگی آن‌ها جهان را به بدترین وضعیت زندگی حیوانی تبدیل کرده است.

نماینده فرهنگی مقام معظم رهبری در اروپا ادامه داد: اگر سر و صدای بسیار خوش‌نواز غربی به ایران رسیده، بعد از مشروطه این‌ طور شده چراکه با چشم باز به جهان زندگی خودمان نگاه نمی‌کنیم، ما غرب را به ظاهر صنعت و تکنیکش تقدیس می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی و کشورهای اسلامی ما آندولس دوم هستند، آندولس امروز شکوفایی دنیای ضد اسلام است، بیان کرد: ما سیدالشهدا(ع) را فقط با کف و سینه‌زدن شناختیم، حیف از اینکه ما امیرالمؤمنین(ع) داریم و هیچی نداریم، حیف از اینکه ما پیامبر خدا(ص) را داریم و در فقر کامل به سر می‌بریم، ما چقدر از اسلام می‌دانیم، چقدر از قرآن می‌دانیم؟.

انصاری به بیان خاطره‌ای از دیدار پاپ پل ششم پرداخت و گفت: من یک انجیل را برای هدیه به پاپ پل ششم در نظر گرفتم و وقتی که این را به ایشان تقدیم کردم، گفت این چیست؟ گفتم انجیل پیامبر مقدس و کتاب دین شماست، او گفت، که انجیل برای من تازگی ندارد و هدیه‌ای تازه برای ما چه آوردی؟! من به دنبال هدیه‌ای تازه هستم، شما در دنیا حرف نو دارید، شما زندگی جدید برای دنیا تعریف کردید، قرآن کجاست؟.

نماینده فرهنگی مقام معظم رهبری در اروپا ادامه داد: من تعجب کردم، خوب من هم قرآن گرفته بودم که به کتابخانه ایشان بدهم ولی ایشان تقاضا کردند به خود ایشان بدهم، صفحه‌ای از قرآن را باز کرد و گفت، من شاید نتوانم باز و شفاف این جمله «زندگی آینده جهان، زندگی قرآنی است» را بگویم، کتاب ما کتاب کهنه بشر است و فرسوده دینی است، من 9 دور تفسیر قرآن را خواندم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مقدمه ابن‌خلدون را ببینید می‌گوید، جامعه وقتی می‌خواهد ساخته شود آدم‌ها اول از لباس ساخته می‌شوند، هر وقت می‌خواهی ببینید شخصیت یک ملتی پابرجا است یا متزلزل است به لباس‌هایشان نگاه کنید. ملتی متزلزل است که لباس‌های اجنبی می‌پوشند.

وی به بیان اینکه گاندی آتش‌پرست هشت بار قرآن را خوانده ولی ما لای آن را باز نمی‌کنیم، اظهار کرد: ما باید خانه‌هایمان را دانشگاه بسازیم، گاندی می‌گوید من اگر برای یک میلیارد آدم آزادگی ایجاد کردم، مال این است که از حسین بن‌ علی(ع) آموختم.

نماینده فرهنگی مقام معظم رهبری در اروپا بیان کرد: ما با داشتن قرآن فقیریم، برای اینکه قرآن را فقط برای امورات سر قبور خواندیم، در زندگی ما قرآن مطرح نیست، در زندگی ما شناخت خدا و معرفت دینی مطرح نیست.

وی با توجه به قضیه انرژی هسته‌ای ایران گفت: من در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور فعلی ایران در فرانسه که در دوره ریاست جمهوری دیگری برگزار شد، شرکت داشتم، طرف‌های غربی گفتند راه‌حل با یک کلمه حل است که بعد از جلسه یکی از بزرگان آن‌ها اظهار کرد که راه‌حل این مسئله یک جمله است، شما بگویید «اسلام نه» همین الآن امضا می‌کنیم، چون وقتی گفتید اسلام نه یعنی اینکه با ما هستید.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان اظهار کرد: 26 کانال منحرف دنیا را که به زبان‌های فارسی است گوش کردم، جالب است هر دو خط یک بار می‌گویند که «من خدا نمی‌خواهم» ، «من با خدا مبارزه می کنم».

یادآور می‌شود، نخستین نشست هم‌اندیشی استادان دانشگا‌ه‌های آزاد اسلامی استان بوشهر با موضوع «آسیب‌شناسی سبک زندگی بر اساس معیارهای اسلامی» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان بوشهر و با حضور حجت‌الاسلام مهدی انصاری، نماینده فرهنگی مقام معظم رهبری در اروپا و استاد حوزه و دانشگاه در سالن دانشکده تحصیلات تکمیلی برگزار شد.

captcha