طرح «خانواده قرآنی» در دویره بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 1348777
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
به همت مرکز قرآنی عترت دویره؛

طرح «خانواده قرآنی» در دویره بوشهر برگزار می‌شود

گروه خبرنگاران افتخاری / حامد فکوری: مسئول مرکز قرآنی عترت دویره از اجرای طرح خانواده قرآنی در روستای دویره از توابع شهرستان بوشهر خبر داد و گفت: پایه دین، کلام الهی قرآن کریم است.


ابراهیم دشتکار، مسئول مرکز قرآنی عترت دویره در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در بوشهر، اظهار کرد: طرح خانواده قرآنی که از سال گذشته در روستا شروع شده است مورد استقبال خوب اهالی روستا قرار گرفت و علاقه‌مندان به قرآن خواستار ادامه این طرح شدند.



وی افزود: طرح به این شکل است که مجموعه اعضای خانواده عصر یا شب که همه در منزل هستند یک یا دو صفحه از قرآن را با ترجمه تلاوت کنند و اگر خانواده‌ای در قرائت قرآن مشکل داشتند، مربیانی به منزل آنان جهت آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن بفرستند.



این فعال قرآنی با بیان اینکه مسجد بهترین فضا برای برپایی کلاس‌های قرآن است، گفت: وجود فضای نورانی قرآن‌ کریم در منازل و همچنین، تشویق و علاقه والدین، مهم‌ترین عوامل در رشد و ترقی حافظان قرآن‌ کریم بوده و خانه‌ای که در آن صدای موسیقی حرام به گوش می‌رسد، مانع نفوذ قرآن ‌‌کریم خواهد شد.



دشتکار در مورد تربیت قرآنی کودکان خاطرنشان کرد: در روایات آمده است کسی که می‌خواهد حریم الهی را رعایت کند نباید به محرمات نزدیک شود و این قضیه در بحث شبهات نیز صادق است زیرا شیطان انسان را از طریق همین قضایای شبهه‌ناک به گمراهی می‌کشاند و باید برای گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنیم و محفوظات قرآنی به فرد حافظ قرآن‌کریم هویت بخشیده و به عنوان ملکه اخلاقی نگهبان، مانع تهدید شخصیت وی می‌شود.



وی با اشاره به اینکه قرآن مایه برکت و استواری در مسیر اعتقادات و اصول اخلاقی است، اظهار کرد: قرآن کریم نورانیت ویژه‌ای دارد و هرکس به سوی این نور برود هدایت می‌شود و به رستگاری ابدی می‌رسد و انس گرفتن با قرآن کریم موجب افزایش هدایت، کاهش ضلالت و گمراهی انسان‌ها می‌شود.



مسئول مرکز قرآنی عترت دویره اضافه کرد: قرآن کریم دارای نوایی دلنشین و لذت‌بخش است که انس با آن موجب منع انسان از منکرات و گرایش او به سوی امور نیک و پسندیده خواهد شد و پایه دین قرآن کریم است و اهمیت این کلام الهی به حدی است که پدر و مادر باید از همان کودکی فرزندان را به خواندن قرآن کریم سوق دهد زیرا کسی که قرآن را بخواند و به طرف آن کشیده شود خداوند با او خواهد بود و هدایتش می‌کند.



وی در پایان با تأکید به اینکه تلاش برای تربیت انسان‎های متخصص و متعهد به قرآن‌ کریم، مقدمه‌ای برای ظهور امام عصر(عج) خواهد بود، عنوان کرد: فعالیت خالصانه و در راه رضای خدا در زمینه‎های مختلف و به‌ویژه در راستای آموزش قرآن کریم، همانند آب حیاتی برای جوامع امروزی است و قرآن محوری‌ترین و حیاتی‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و دینی است؛ هر قدمی که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برداریم باز هم کم است.

captcha