طرح جوانی جمعیت فرصتی برای تأمین مسکن خانواده‌هاست
کد خبر: 4151382
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر:

طرح جوانی جمعیت فرصتی برای تأمین مسکن خانواده‌هاست

محمد‌هادی رستمیان در آیین واگذاری ۲۹۰ قطعه زمین در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان دشتی گفت: طرح جوانی جمعیت فرصتی در راستای تأمین مسکن خانواده‌های ایرانی و امر فرزندآوری است.

آیین واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت شهرستان دشتی

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمد‌هادی رستمیان، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، ۹ تیرماه، در آیین واگذاری ۲۹۰ قطعه زمین در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان دشتی با تشریح اقدامات دولت در زمینه مسکن در سطح استان اظهار کرد: امروز در اجرای این طرح اولین مرحله از واگذاری این زمین‌ها به متقاضیان در شهرستان دشتی آغاز شد.  

وی طرح جوانی جمعیت را فرصتی در راستای تأمین مسکن خانواده‌های ایرانی و امر فرزندآوری دانست و افزود: در دهه امامت و ولایت در تمامی شهر‌های استان این طرح با حضور مسئولان اجرا و زمین‌ها به متقاضیان واگذار می‌شود.  

رستمیان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در اکثر شهر‌ها هیچ مشکلی در واگذاری اراضی به متقاضیان نداریم. در شهر‌هایی همچون بوشهر که با مشکل کمبود زمین مناسب و مستعد مواجه هستیم این زمین‌ها جهت ساخت مسکن به‌صورت چند طبقه‌ای به افراد واگذار می‌شود. 

اجرای قسط‌بندی ۸ ساله بعد از اتمام قرارداد 

سید‌محمود دستغیبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: سه هزار و ۱۰۰ نفر در طرح جوانی جمعیت در سطح استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند که یک هزار و ۱۰۰ نفر آنان تأیید شدند.  

وی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت در زمینه قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی اقداماتی در این زمینه انجام داده که در سال گذشته در سطح استان بوشهر اقدامات اولیه شامل ثبت‌نام از متقاضیان و شناسایی اراضی در اکثر شهر‌ها انجام شده است. در بیشتر شهر‌ها زمین تأمین و طرح شهرسازی آن نیز انجام شده و پالایش از متقاضیان نیز صورت گرفته است.  

این مقام مسئول با بیان اینکه در دهه امامت و ولایت واگذاری بیش از یک هزار قطعه زمین در سطح استان انجام می‌شود، اضافه کرد: واگذاری این زمین‌ها به‌صورت رایگان است و هیچ وجی از متقاضیان دریافت نمی‌شود ولی این اراضی نیازمند خدمات همچون اجرای معابر و شبکه آب و برق هستند.  

دستغیبی گفت: بعد از اتمام قرار داد، دو سال تنفس داده می‌شود و این هزینه‌ها در هشت سال قسط‌بندی و وصول می‌شود. 

آیین واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت

زینب محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha