همایش «یاوران نماز» در شهرستان دشتی برگزار شد
کد خبر: 1421230
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲

همایش «یاوران نماز» در شهرستان دشتی برگزار شد

خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر از برگزاری همایش «یاوران نماز» با موضوع «معارف نماز» در شهرستان دشتی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس خشنود، رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز در جامعه نیازمند یک عزم عمومی است که همه مردم و دستگاه‌ها باید در این راستا کوشا باشند، اظهار کرد: همایش «یاوران نماز» با موضوع «معارف نماز» صبح امروز، یکم تیرماه با حضور 150 نفر در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهر خورموج از توابع شهرستان دشتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه بر همه لازم است که با استمداد از توفیق الهی و استفاده از حکمت و موعظه نیکو پرچم‌دار نماز شوند، ادامه داد: در آموزه‌های قرآنی و سیره نبوی توجه به نماز، توجه به کل دین است و نماز کلید سعادت انسان است و انسان با قدرشناسی و سپاس از حق‌تعالی می‌تواند مراحل سعادت و خوشبختی را طی کند؛ امروز دنیای غرب پس از گذران مراحل مختلف و تجربه مادیات به طرف معنویات کشیده شده است و پناه خود را در سایه ارزش‌های معنوی می‌جوید.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر افزود: مراکز عالی دانشجویی در دانشگاه‌ها و دانش‌آموزی در آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی باید اثرات و زیبایی‌های نماز را به نسل جوان منتقل کند؛ امروزه در دنیای پرهیاهوی صنعتی و الکترونیکی تنها راه رفع خستگی روحی ارتباط با خداوند است که اقامه نماز و قرائت قرآن مجید بهترین راه برای خروج از مشکلات روزمره است و بهترین الگو عملی برای جوانان جامعه ما امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام خشنود به اهداف برگزاری نشست‌هایی از این دست اشاره و تصریح کرد: دانش‌افزایی یاوران نماز نسبت به جایگاه اقامه نماز در شیوه‌های دعوت به نماز، ایجاد بستر مناسب جهت تعامل فکری در میان شرکت‌کنندگان به روش مشارکتی از جمله اهداف این نشست‌هاست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز برنامه‌های خوبی در زمینه اقامه نماز در سطح این شهرستان انجام شده که از همه دستگاه‌های اجرایی تقدیر می‌شود، مهم‌ترین برنامه‌های سال گذشته را برگزاری 12 نشست دانش‌آموزی و خانواده، دوره آموزشی نماز شایستگان و مسابقه پل‌های آسمانی عنوان کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر با بیان اینکه نماز باعث حفظ انسان از فحشا و منکر می‌شود، افزود: برای اینکه لایه‌های مختلف اجتماع از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی حفظ شود باید تک تک افراد جامعه را نماز گزار واقعی کرد.

وی در پایان یادآور شد: دین اسلام به‌عنوان کامل‌ترین و بهترین دین آسمانی پاسخگوی همه نیازهای بشری است و دشمنان با درک این واقعیت که دین اسلام و آموزه‌های اصیل آن باعث اقتدار و آسیب‌ناپذیری مسلمانان به‌ویژه نسل جوان و مؤمن آن شده است در صدد تضعیف و تخریب واقعیت دین برآمدند و با ترویج مباحث شبه عرفانی و ایجاد شبهات و تردیدها در مبانی اعتقادی برای ضربه زدن به اسلام بسیج شده‌اند.

captcha