فعالان فرهنگی برای تولید دانشنامه زندگی شهدا تلاش کنند
کد خبر: 4124446
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

فعالان فرهنگی برای تولید دانشنامه زندگی شهدا تلاش کنند

استاندار بوشهر گفت: طراحی و تولید دانشنامه دیجیتال و مکتوب تاریخچه جهاد و حماسه از زندگینامه شهدا، آزادگان و جانبازان توسط فعالان عرصه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در استان بوشهر یک ضرورت اولویت‌دار و الزامی است.

آیین تجلیل از مادر شهیده دانش‌آموز رقیه حیاتی

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین تجلیل از مادر یکی از شهدای دانش آموز استان بوشهر شهید رقیه حیاتی، شامگاه، ششم اسفندماه با حضور احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر و نعمت‌الله غلام‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در محله نصر منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

مادر شهید رقیه حیاتی با بیان اینکه دخترش متولد 19 مهر‌ماه سال ۱۳۵۶ از شهر بوشهر و فرزند اسماعیل بود، گفت: دخترم دانش‌آموز ممتازی بود که در 8 سالگی بر اثر حمله هوایی دشمن بعثی در دوم فروردین‌ماه ۱۳۶۴ به مناطق مسکونی بوشهر، به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار بهشت صادق(ع) محله فردوس آرام گرفت.

نعمت‌الله غلام‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر، در این دیدار با بیان این مطلب که تعداد ۲۵ بانوی شهید و ۴۴ بانوی جانباز در شناسنامه و سند سنگر جهاد و حماسه استان به ثبت رسیده است، اظهارکرد: مادر شهید دانش‌آموز رقیه حیاتی بانویی از اهالی شهر سعدآباد شهرستان دشتستان است و پدر وی از نوحه‌خوانان و پیرغلامان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در منطقه سعدآباد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر در ادامه گفت: تعداد ۴ دختر و ۲ پسر این بانوی سعدآبادی در صانحه حمله هوایی دشمن بعثی در سال ۱۳۶۴ به مقام جانبازی نائل آمدند.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، در این دیدار با بیان اینکه توجه مسئولان به خانواده شهدا و جانبازان و جامعه ایثارگری موجب روشن شدن مشعل پرفروغ امیدواری و ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی و تعاون اجتماعی است، اظهار کرد: طراحی و تولید دانشنامه دیجیتال و مکتوب تاریخچه جهاد و حماسه از زندگینامه شهدا، آزادگان و جانبازان توسط فعالان عرصه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در استان بوشهر یک ضرورت اولویت‌دار و الزامی است.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر افزود: دولت اهتمام و توجه بسیاری برای خانواده‌های جامعه ایثارگری و فرهنگ ایثار و شهادت قائل است.

وی با اشاره به اینکه شهدا و خانواده آنان حق بزرگی بر گردن همه دارند و باید قدردان آنان باشیم، گفت: امنیت و آسایش و پیشرفت و توسعه امروز کشور را مدیون خون پربرکت شهدا و ایثارگری جانبازان و رزمندگان انقلابی هستیم.


حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha